سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد شرمن به اوباما برای سفر به هیروشیما


پیشنهاد شرمن به اوباما برای سفر به هیروشیماباشگاه خبرنگاران/ مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق آمریکا گفت: اوباما باید به هیروشیما سفر کند، نه برای عذرخواهی بلکه در جهت تامین منافع ما و به متحدان در منطقه نشان دهد که ما مایلیم به منظور تمرکز بر آینده، به اقدامات خود در گذشته اعتراف کنیم.»

به گزارش خبرگزاری کیودو، وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد هسته ای سابق آمریکا، از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور خواست تا ماه آینده به هیروشیما سفر کند و ضمن اذعان به بمباران اتمی این شهر بدست آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم، بر تعهد واشینگتن به تامین صلح پایدار تاکید ورزد.

وی در سخنانی در شبکه سی ان ان گفت : اوباما باید به هیروشیما سفر کند، نه برای عذرخواهی بلکه در جهت تامین منافع ما و به متحدان در منطقه نشان دهد که ما مایلیم به منظور تمرکز بر آینده، به اقدامات خود در گذشته اعتراف کنیم.»

مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران، گفت :«مورخان همواره موضوع استفاده آمریکا از سلاح هسته ای در روز 6 اوت سال 1945 و ناگازاکی در فاصله سه روز پس از آن را در تاریخ مطرح کرده اند و در سالهای آینده نیز مطرح خواهند کرد و درباره آن خواهند نوشت.»

شرمن افزود اگرچه با پایان فوری آن جنگ ، جان بسیاری از آمریکایی ها نجات پیدا کرد ولی به هیچ وجه نمی توان پیامدهای وحشتناک آن بمباران اتمی را بر روی هزاران غیر نظامی دیگر انکار کرد.

وی تاکید کرد اگر اوباما به هیروشیما برود، باید تمرکز وی بر یادآوری این حملات و نیز اهمیت این موضوع باشد که هرگز نباید چنین فاجعه ای تکرار شود .

کاخ سفید و مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند اوباما موضوع سفر به هیروشیما را به عنوان نخستین رئیس جمهور آمریکا که دست به چنین اقدامی می زند ، پس از شرکت در نشست سران گروه هفت کشور صنعتی در ژاپن در دست بررسی دارد.

نشست جی هفت قرار است طی روزهای 26 و 27 ماه مه در جزیره مای Mie ژاپن برگزار شود.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
واکنش نسبت به اراجیف توهین آمیز اوباما،کری و وندی شرمن