سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کلاس اقتصاد متهم پرونده نفتی در دادگاه انقلاب


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، م.ش، در نوزدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و برخلاف جلسات گذشته بدون حضور بابک زنجانی متهم اصلی پرونده برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قبلی دفاعیات خود را در خصوص تثبیت رد اخلال در نظام اقتصادی و شرکت در شبکه سازمان یافته ارائه کردم.

وی اضافه کرد: تا قبل از بازداشتم با مسئول پرونده در راستای رد مال و بازگرداندن اموال از جمله فروش شرکت اونر ایر همکاری داشتم اما شخصی مانند خانم م.م، به راحتی آزاد است.

متهم ردیف دوم پرونده نفتی افزود: با در اختیار داشتن 49 درصد سهام شرکت اونر ایر و همچنین 51 درصد سهام این شرکت که به امین آقای زنجانی واگذار شده بود می‌توانستم شرکت یاد شده را 255 میلیون دلار بفروشم و بدون کوچکترین مشکلی در سواحل باهاما باشم مانند بسیاری از افرادی که با ننگ و بی‌آبرویی از کشور فرار کردند اما با اعتراف کذب افراد مسئول آوار را بر دیوار کوتاه من فرود آوردند.

م.ش، اضافه کرد: متاسفانه سیاست مدعی‌العموم به یک‌باره تغییر کرد و نمی‌دانم چرا اقدام جدی رای بازگشت اموال انجام نشده است.

وی در ادامه به برخی تناقضات موجود در کیفرخواست اشاره کرد و گفت: در کیفرخواست آمده است زنجانی شخصی است که مبالغ دریافتی از شرکت نفت را در امور شخصی خود با کمک م.ش، هزینه کرده است. در قسمت دیگر کیفرخواست‌ آمده است که م.ش، بابت مبالغ فوق به سورینت بدهکار است و همچنین در قسمت دیگر کیفرخواست عنوان شده م.ش، مبالغ را در حق ذینفعان پرداخت کرده است. 

متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: همچنین در کیفرخواست نتیجه‌گیری شده که با احتساب این مبالغ م.ش، 40 میلیارد و 296 میلیون دلار طلبکار است که این مبلغ 20 برابر مبلغ بدهی زنجانی است!

م.ش، افزود: این موضوع مسئله‌ای است که احتیاج به تامل، تفحص و قضاوت مرجع قضایی دارد و متاسفانه از این دست تناقضات در کیفرخواست بسیار است.

وی در ادامه با اشاره به نامه بانک مرکزی به بازپرس پرونده اضافه کرد: در این نامه آمارهایی ارائه شده که درست نیست و در جلسه قبلی اعلام کردم که مبلغ بدهی زنجانی یک و نیم درصد سهم شرکت نیکو از کل مبلغ فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم است. البته قصد کوچک نشان دادن رقم را ندارم بلکه تنها بزرگنمایی مقام تحقیق را یادآور شدم.

متهم پرونده در ادامه اظهارات خود با نشان دادن نموداری کشورهای مختلف را از جهت میزان وابستگی‌شان به اقتصاد باز یا دولتی مورد مقایسه قرار داد که در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت شما در خصوص موضوع اتهامات خود صحبت کنید از این نمودار چه نتیجه‌ای می‌خواهید بگیرید؟

متهم پاسخ داد: می‌خواستم متذکر شوم که در اضطرار و تحریم اقتصاد ایران آسیب‌پذیر است.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: اینجا کلاس اقتصاد نیست که نمودار توضیح می‌دهید!

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دادگاه رسیدگی به پرونده متهم نفتی