سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه اصفهان: طلاق، جامعه را دچار بحران می کند


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، از بانوان به عنوان قشری عظیم و مؤثر نامبرد و افزود: اسلام برای زنان ارزش بالایی قائل شده و اجازه نمی دهد که آنها ملعبه دست عده ای هوسباز شوند.
در این دیدار که مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های اصفهان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: دستورات اسلام درباره بانوان به سود آنهاست.
وی با اشاره به اینکه گاهی صحبت های من بصورت تقطیع شده از سوی رسانه ها منتشر و بصورت ناقص مطرح می شود، تصریح کرد: چندی پیش در جلسه ای پیرامون معضل طلاق مطالبی بیان کردم که بعضی روزنامه ها مغرضانه از قول بنده تیتر زده بودند که باید کار برای زن ها ممنوع شود و این مطالب خلاف واقع بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در کشور به آن کمتر توجه می شود طلاق است، اظهارکرد: این معضل بحران های بسیاری را از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور بوجود می آورد.
وی با اشاره به رشد آمار طلاق حتی در شهرهای مذهبی کشور، گفت: رشد آمار طلاق، خسارت عظیمی به کشور وارد می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد بااشاره به تبعات منفی که طلاق برای بانوان بدنبال خواهد داشت، تصریح کرد: خداوند همه موجودات را زوج آفریده و اسلام، زندگی تجردگرایی را نهی کرده است.
امام جمعه اصفهان با استناد به روایات ائمه مبنی بر اینکه طلاق، عرش الهی را می لرزاند، گفت: طلاق، آخرین راه برای زوجین در زمانی که دیگر هیچ راهی وجود ندارد، است.
وی با اشاره به اینکه براساس بررسی ها منشأ یک پنجم طلاق ها اعتیاد است، خواستار مبارزه جدی با اعتیاد و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با این پدیده شوم شد.
آیت الله طباطبایی نژاد، عدم تربیت صحیح دختران برای شوهرداری از سوی مادران را از دیگر علل طلاق دانست و گفت: برخی مادران، خانه داری و همسرداری را به دختر یاد نمی دهند و دختر پس از طی تحصیلات عالیه و پس از ازدواج ، خانه داری و همسرداری را بلد نیست و این مسائل پس از مدتی تبدیل به یک مشکل اساسی زوجین می شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان محبت را تنها راه تسخیر مردان ذکر کرد و افزود: اگر زن می خواهد محبت ببیند باید محبت کند، زن باید به ظاهر خود در خانه و در حضور شوهر توجه داشته باشد، نکات بسیاری هم وجود دارد که ما به مردان توصیه می کنیم و آنها باید در برابر زنان به این مسائل مقید باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد یکی دیگر از علل رشد معضل طلاق را بی توجهی به اولویت قراردادن اشتغال زایی مردان بیان کرد و گفت: در اسلام ضروری است که برخی کارها از جمله پزشکی زنان را زن انجام دهد و جامعه ما احتیاج جدی به پزشکان زن دارد.
وی با اشاره به اینکه جامعه به معلم و استاد حوزه و دانشگاه زن نیاز دارد ، گفت: واجب کفایی است که بانوان در این عرصه حاضر شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به حرمت اختلاط زن و مرد گفت: قسمتی از فسادها مربوط به بی توجهی به این موضوع در بخش هایی از جامعه از جمله دانشگاه هاست.
وی ادامه داد: این موضوع در حوزه های علمیه مورد توجه است و هویت زن و مرد هرگز عوض نمی شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه خواستار پذیرش دانشجویان دختر در دانشگاهها در رشته های متناسب با توان بانوان و نیاز جامعه شد و گفت: دختران در رشته هایی نظیر معدن و مهندسی راه و ساختمان پذیرش می شوند، در حالیکه بسیاری از پسران برای ورود به این رشته ها انتظار می کشند.
وی با بیان اینکه در همین شهر اصفهان با کمبود سونوگراف زن مواجه هستیم، افزود: علت این کمبودها حضور دختران در رشته هایی است که به حضور آنها در این رشته ها نیاز نیست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم اولویت دادن به مردان در مشاغل تصریح کرد: چرا برخی فکر می کنند خانه دار بودن زنان یک ننگ است، اگر در اثر کار کردن زن و حضور او در برخی محیط ها حیای زن از بین برود شاهد فساد و تباهی زن خواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم تأمین معاش خانواده توسط مردان ابراز کرد: اگر مخارج خانه با مرد است باید شغل مرد را تأمین کرد، اگر مردان تمکن مالی نداشته باشند از ازدواج امتناع می کنند ولی اگر شرایط مالی آنها فراهم باشد در حقیقت ما یک خادم برای زن ها ایجاد کرده ایم و این به نفع بانوان است.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهارکرد: طبع مرد تحمل نمی کند که خرجی او بر عهده زن باشد و نتیجه این مشکلات، معضل طلاق خواهد بود.
آیت الله طباطبایی بالا رفتن مهریه ها ازدواج های خیابانی و دانشگاهی و اینترنتی را از دیگر علل رشد طلاق در جامعه دانست و تصریح کرد: این ازدواج ها بدون نظارت و هدایت والدین صورت می گیرد و مشکلات و مسائل بسیاری را در پی دارد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به تأثیر گذاشتن زن بر روی اطرافیان اظهارکرد: زنان همانگونه که در هدایت افراد توانایی دارند و این توانایی آنها بیشتر از مردان است در ایجاد فساد و تباهی نیز همین توانایی را دارند لذا باید بر این مبنا برنامه ریزی کرد.
2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی امام جمعه میناب در مورد بحران اب