سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثبت رکورد 840 هزار نفر اقامت نوروزی در مازندران


مهران حسنی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اقامت این تعداد مسافر در یک شب دستکم 70 هزار نفر بیشتر از ظرفیت اقامتگاهی پیش بینی شده در استان، بوده است.
وی افزود : در مجموع برای تعطیلات نوروزی امسال حدود 770 هزار ظرفیت اقامتگاهی رسمی و غیررسمی پیش بینی شد که تا هفتم فروردین حدود 700 هزار اقامت در آنها ثبت می شد.
حسنی افزایش آمار اقامت نوروزی در مازندران را نشانگر استقبال سفر به این استان در دور دوم تعطیلات نوروزی دانست و گفت که ستاد خدمات سفر استان به همین منظور برای این دوره ظرفیت های اقامتگاهی جدیدی را پیش بینی کرده بود.
وی از در اختیار گرفتن اقامتگاههای برخی دستگاههای اجرایی و سالن های ورزشی به عنوان ظرفیت جدید یاد کرد و افزود: پیش از این هم علاوه بر 30 هزار ظرفیت اقامتگاهی رسمی شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، حدود 740 هزار ظرفیت اقامتگاهی غیررسمی مانند خانه های مسافر، ویلاها، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی پیش بینی شده بود.
** شلوغ شدن ممانسراهای دولتی
معاون میراث فرهنگی مازندران بیشترین حجم اقامت مسافران نوروزی در هشتم فروردین را مربوط به مراکز اقامتی دولتی از جمله مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی به تعداد بیش از 680 هزار نفرشب اعلام کرد.
وی گفت: 53 هزار نفر از مسافران هم شب گذشته را با برپا کردن بیش از 10 هزار تخته چادر در بوستان های شهری و پارک های جنگلی به صبح رساندند.
براساس آمار ستاد خدمات سفر مازندران، از 27 اسفند 94 تا هفتم فروردین امسال حدود 6.5 میلیون نفرشب اقامت نوروزی در این استان ثبت شده است.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی نوروز سال 94 میزبان بیش از دو میلیون مسافر بود که در مجموع بیش از 10 میلیون شب در استان اقامت داشتند.
مسئولان استان پیش بینی کرده اند که امسال 20 درصد بیشتر از سال گذشته مسافر نوروزی به مازندران سفر کند ولی مشاهدات و برآوردهای میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی از آن است که میزان سفر به این استان بیشتر از پیش بینی ها باشد.
2096/1654/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بیش از 200 هزار نفر برای مرگ در مریخ ثبت نام کردند!