فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رقم خسارت ميلياردي سيل ايلام مشخص شد


ميزان/ معاون نظارت بر بهره‌برداري آبفاي کشور گفت: به دليل پراکندگي تاسيسات آب و فاضلاب در سطح شهر ايلام 85 ميليارد تومان خسارت به اين تاسيسات وارد شده است.

حميدرضا تشيعي در اين باره اظهار کرد: با توجه به بروز حادثه سيل در ايلام طي چند روز گذشته، تامين آب شرب شهر ايلام از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و از ساعات اوليه بروز اين حادثه ستاد بحران آبفاي کشور و استان تشکيل شد.

وي با بيان اينکه تلاش کارکنان و پرسنل آبفاي استان ايلام توانست رکوردي را در اين حادثه رقم بزنند، افزود: در هنگام بروز حادثه تمام ظرفيت آبفاي استان به‌کار گرفته شد و در اين مدت به صورت پله‌اي تصفيه‌خانه آب ايلام و چشمه‌هاي گل‌گل علي‌رغم وجود کدورت، سالم سازي و وارد مدار شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداري آبفاي کشور اضافه کرد: خسارت‌هاي جدي به تاسيسات آب و فاضلاب استان ايلام وارد شده که البته نبايد فراموش کرد که در هنگام بروز حادثه قطعي برق در تصفيه‌خانه ايلام رخ داد که با تلاش پرسنل آب و فاضلاب استان برق اضطراري وصل و آب شهر ايلام تامين شد.

وي با اشاره به خسارت‌هاي اين سيل عنوان کرد: متاسفانه به خاطر پراکندگي تاسيسات آب و فاضلاب در سطح شهر ايلام 85 ميليارد تومان خسارت به اين تاسيسات وارد شده و در بخش روستايي نيز در 100 روستا ميزان خسارت وارده شده که در برخي روستاها تا 100درصد برآورد شده است.

وي ادامه داد: در برخي از روستاها شاهد سيستم تک‌چاه و تک خط انتقال هستيم و در تلاشيم آب اين روستاها هر چه زودتر وارد مدار بهره‌برداري شود.

معاون بهره‌برداري آبفاي کشور اضافه کرد: درخواست ويژه ما از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور اين است که آبفاي استان ايلام از محل اعتبارات ماده 10 و 12 مورد کمک قرار گيرد و تاسيسات به وضعيت عادي بازگردند.

وي ادامه داد: 20 کيلومتر از شبکه آب و 25 کيلومتر از شبکه فاضلاب در شهر ايلام تخريب شده و به دنبال اعتبارات ويژه براي جبران خسارات ناشي از سيل براي استان ايلام هستيم.


ویدیو مرتبط :
ضرب ذهنی دو رقم در یک رقم توسط پویا سلطانی