شیوه سخن آموزی به کودک توسط مادر


آموزش حرف زدن به کودک

شیوه سخن آموزی به کودک توسط مادر ، آموزش حرف زدن به کودک ، سخن گفتن کودک

کودک بین 12 تا 14 ماهگی اولین لغت را به زبان می آورد و به این ترتیب باید در طی 12 تا 14 ماه اول زندگی برای فهماندن غرض خود از شیوة تفهیم و تفهم پیش از تکلم استفاده کند.

شیوه سخن آموزی به کودک توسط مادر ، سخن گفتن کودک ، کودک

نکاتی که مادران در آموختن تکلم به کودک باید رعایت کنند عبارت است از:1- بیان کلمات از ساده به مشکل باشد، از کلمات یک هجایی شروع کند تا بتدریج بتوان کلمات چند هجایی را به او آموخت. 2- از کلماتی استفاده کند که بیشتر مورد نیاز کودکند.3- عبارت را سریع بیان نکند تا انتقالش به ذهن کودک آسان باشد.4- عبارات طولانی به کار نبرد .5- اگر کودک زمان صحبت اشتباه کرد آن را اصلاح کند.6- هرگز کلمه ای را به حساب این که از آن خوشش می آید غلط تلفظ نکنیم .7- در آموزش یک اسم نام اصلی و صحیح را بکار ببریم به عنوان مثال کلمه گوسفند را برای گوسفند به کار ببریم نه کلمه بع بعی را .

شیوه سخن آموزی به کودک توسط مادر ، کودک ، آموزش حرف زدن به کودک 

روشهای آموزش زبان به کودک1- بازی با حروف و در آوردن صدای آن از طریق بازی و یا بیان داستان .2- آموزش شعر، سروده های ساده که الفاظ را قالبی به کودک منتقل می کند در این امر آثار مفیدی دارند.3- در آموزش زبان کودک را باید تشویق کرد و هرگز نباید گذاشت که احساس عدم لیاقت کند .4- خودداری از عیب جوئیهای خشن، تنبیه، تمسخر در صورت اشتباهات تلفظی و دستوری.5- ایجاد انگیزه برای صحبت کردن کودک از طریق بی توجهی به شیوه های دیگر تفهیم و تفهم از جمله گریه و فریاد و یا اشاره.

شیوه سخن آموزی به کودک توسط مادر


ویدیو مرتبط :
قرایتی / نکته های ناب - حکمت ها - شیوه سخن گفتن