/ خبرهایی از سینما، تئاتر /


نادر برهانی‌مرند کارگردان نمایش "در خواب دیگران" از تغییر تعداد اجراهای نمایش اش در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان تئاتر بیان کرد: به دلیل مدت زمان اجرا که بیشتر از 110 دقیقه است و همین طور به دلیل دو صحنه‌ای که از باران ساز استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم در جشنواره دو اجرای پی در پی داشته باشیم.

وی توضیح داد: هنوز در حال تمرین هستیم و همچون همه کارهایم مدام نمایشنامه در حین تمرین پالایش می‌شود. طبیعتا میزانسن‌ها ، بازیها و طراحی‌ها نیز جای کار دارد ولی تلاش کرده‌ایم که اثری در خور و با کیفیت ارائه بدهیم اما هنوز مدت زمان اجرا بیشتر از 110 دقیقه است.

برهانی مرند تصریح کرد: از ابتدا آگاه بودم که مدت زمان اجرا بیشتر از زمانی می‌شود که مناسب جشنواره است به همین دلیل در توافقنامه‌ای که با دبیر جشنواره و مدیر کل هنرهای نمایشی داشتم، خواسته بودم که این نمایش از داوری خارج شده و در بخش مهمان اجرا بشود، بنابر این کار ما داوری نخواهد شد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات را استفاده از باران ساز عنوان کرده و گفت: در دو صحنه از نمایش از باران ساز استفاده می‌کنیم. جمع کردن این آب ، بین دو اجرا امکان پذیر نیست و مسلما وقت و انرژی زیادی از گروه و تماشاگرانی که برای دیدن کار می‌آیند، خواهد گرفت.

این کارگردان تئاتر در پایان از تماشاگران و بخش‌هایی از جشنواره که با این تغییر متضرر شده‌اند پوزش خواست و یادآوری کرد: اجرای عمومی این نمایش بالافاصله پس از اتمام جشنواره تئاترفجر از روز 15 بهمن در تالار شمس (اقدسیه) آغاز خواهد شد.

طبق خواست کارگردان و گروه نمایش "درخواب دیگران" این نمایش تنها یک اجرا در سانس 20:30 در روزهای 9 و 10 بهمن ماه , در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر انجام می‌دهد.

دیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با کارگردانان بخش نگاه نو

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با کارگردانان حاضر در بخش نگاه نو این رویداد سینمایی دیدار و گفتگو کرد.

محمد حیدری در این دیدار با اهداء لوح تقدیر به کارگردانان فیلم اولی حضورآنان را در جشنواره فیلم فجر تبریک گفت.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به کیفیت فیلم‌های اول امروز فضای رقابتی کارگردانان فیلم اولی و فیلمسازان کهنه کار بهم نزدیک شده است.

در ادامه این دیدار که به دعوت دبیر جشنواره انجام شده بود کارگردانان بخش نگاه نو نقطه نظرات خود را برای حضور جدی‌تر فیلم اولی‌ها برای حضور در جشنواره بیان کردند.

محمد حیدری پیش از این با کارگردانان بخش مستند و تهیه کنندگان سینما دیدار کرده بود.

جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن برگزار می شود.

موافقت با عرضه 3 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 3عنوان موافقت کرد.

در جلسه 4بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" میان بر" به تهیه کنندگی حسن مصطفوی و به کارگردانی احمد معظمی ، "شهرزاد قسمت‌های/ 19و20"به تهیه کنندگی سید محمد امامی و به کارگردانی حسن فتحی و"جینگو" به تهیه کنندگی و به کارگردانی تورج اصلانی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه دوعنوان فیلم کوتاه ویک عنوان فیلم خارجی نیز موافقت به عمل آمد.

«خواب زمستانی» در خانه هنرمندان ایران

فیلم «خواب زمستانی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در یکصد و چهل و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که پنج‌شنبه 8 بهمن برگزار می‌شود، فیلم «خواب زمستانی» به کارگردانی نوری بیگله جیلان به روی پرده می‌رود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی فیلم با حضور خسرو نقیبی برگزار خواهد شد.

این فیلم 196 دقیقه‌ای در سال 2014 ساخته شده و محصول کشورهای ترکیه، آلمان و فرانسه است. «خواب زمستانی» در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه نخل طلایی شد.

فیلم «خواب زمستانی» پنج‌شنبه 8 بهمن ساعت 17 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تئاتر فاجعه سینما رکس