بجای وزیر چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی


مراسم آغاز به کار بیمارستان سوانح سوختگی در حوالی خیابان مطهری به حواشی‌های زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ صبح امروز (ساعت 9) قرار بود گلنگ آغاز به کار بیمارستان 180 تخت سوانح سوختگی در حوالی خیابان مطهری تهران به زمین بخورد که «نشد»!

در مراسم آغاز به کار ساخت بیمارستان سوانح سوختگی دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر آقاجانی معاون وزیر، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا سید حسین هاشمی استاندار تهران، مرتضی طلایی عضو شورای شهر و روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشاوران وزیر بهداشت حضر داشتند.

چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی

ابتدای مراسم اهالی آن منطقه که به گفته یکی از آنان از طریق تلگرام متوجه ماجرا( مراسم کلنگ زنی) شده بودند خود به محوطه رساندند و از مرتضی طلایی درخواست کردند که اجازه دهند تا در این مکان بجای بیمارستان،‌ فضای سبز ساخته شود.

گلایه‌های مردم به آرامی ادامه داشت تا اینکه وزیر بهداشت در محل حاضر شد و در حین سخنرانی بود که صحبت‌ها بالا گرفت تا جایی که وزیر اعلام کرد: کشور به بیمارستان سوانح و سوختگی نیاز دارد اما به زور که نمی‌شود؛‌ فکر کردم همه چیز آماده است والا یک ساعت مرخصی نمی‌گرفتم.

سپس رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  به سخنرانی پرداخت درحالی که نظم عمومی هر لحظه بدتر می‌شد و این موضوع باعث شد تا حجت الاسلام علی محمدی صحبت‌هایش را کوتاه کند و جایگاه را به استاندار تهران بسپارد که وی نیز از سخنرانی اجتناب کرد.!

مسئول روابط عمومی کلنگ را به مکان مورد نظر آورد، ابتدا وزیر رد کرد، سپس رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، تا کار به جایی رسید که فرزند سالخورده واقف  کلنگ را به دست گرفت و در میان گلایه‌های اهالی، کلنگ را به زمین زد.

فرزند واقف معتقد بود که این زمین حدودا 50 سال پیش وقف بیمارستان شده است،‌ زمانی که در اطراف آن فقط بیابان بوده و حتی ساکنین این منطقه می‌دانستند که در آینده اینجا بیمارستان ساخته می‌شود ولی امروز اعتراض دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی آب پاکی را روی دست همه ریخت و در خصوص اعتراض مردم نسبت به ساخت بیمارستان موقوفی سوانح سوختگی تهران، گفت: ساخت بیمارستان در این مکان هیچ مشکل قانونی و شرعی ندارد و آقای طلایی هم از سوی وزیر بهداشت مسئول صحبت با مردم و رفع مشکل شد.

چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی چه کسی کلنگ بیمارستان سوانح سوختگی را به زمین زد؟+ تصاویر اختصاصی

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این موقوفه از 56 سال گذشته برای احداث چنین بیمارستانی وقف شده بود و این مردمی که امروز اعتراض کردند یا آن زمان وجود نداشتند یا بسیار خردسال بودند.

گفتنی است،‌ محل ساخت بیمارستان سوانح سوختگی زمینی به وسعت ۵ هزار و ۳۴۴ متر است که در یکی از خیابان های فرعی خیابان شهید مطهری تهران واقع شده که ۵۰ سال قبل توسط مرحوم عمیدی وقف شده است. 

این زمین قبلا کاربری فضای سبز داشته که با مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری و موافقت شهردار تهران تغییر کاربری گرفته و از سوی وزارت بهداشت مجوز ساخت بیمارستان صادر شده است. 

قرار است این زمین به بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی در ۱۰ طبقه فوقانی و ۵ طبقه زیر زمین و پارکینگ (باظرفیت 500 خودرو) با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان ساخته شده و با ۱۸۰ تخت خدمات درمانی به بیماران سوانح سوختگی ارائه دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی گرگان