سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور راهی جز اصلاحات ساختاری ندارد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جعفر قادری در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (6 دی 94) گفت: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و از همه دست‌اندرکاران و اصولگرایان به ویژه روحانیت معظم و حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی که محور وحدت شدند کمال تشکر را ردارم.

وی ادامه داد: از همه تشکل‌ها، گروه‌ها احزاب و افرادی که داعیه اصولگرایی را دارند انتظار داریم که به این فرایند پیوسته و اجازه ندهند اختلاف‌های گذشته تکرار شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدام کنگره آمریکا در تکرار تحریم‌های گذشته و پیش از برجام به بهانه‌های مختلف نقض برجام است و از هیات نظارت بر برجام انتظار واکنش جدی را داریم.

قادری اضافه کرد: اگر بنا باشد که به بهانه‌های مختلف تحریم‌های گذشته را بر گردانند چه دلیلی برای اجرای برجام وجود دارد.

وی افزود: مصوبه کنگره آمریکا در ضرورت اخذ ویزا برای افرادی که به ایران سفر می‌کنند به منزله تعطیلی صنعت گردشگری کشور است. نامه وزیر امور خارجه آمریکا هیچ گاه جایگاه قانونی در نظام اداری آمریکا ندارد و نباید به این وعده‌های دروغین جان‌کری دل خوش کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به چشم اندازهای موجود امیدی به افزایش قیمت نفت و رفع مشکلات ناشی از خشکسالی وجود ندارد. در این فضا راهی جز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تحقق مولفه‌های آن نداریم.

قادری خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌ اقتصاد دانش‌بنیان، مردمی‌شدن اقتصاد، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله روسیه، چین و هند و سایر کشورهای منطقه اقدام کرد.

وی افزود:‌با روش‌های سنتی و غیرعلمی و بدون اتکا به برنامه‌ریزی نمی‌توان پاسخگوی نیازهای رو به رشد جمعیت و حجم بالای انتظارات آنها شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور راهی جز اصلاحات ساختاری ندارد. با ساختارهای مریض و مشکل‌دار نمی‌توان بازار سیاست‌های پولی،‌ مالی، ارزی و تجاری مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد. در یک بستر نامناسب سیاست‌های درست اقتصادی هم جواب نمی‌دهد. از دولت انتظار داریم که اصلاحات ساختاری را در دستور کار خود قرار دهد.

قادری اضافه کرد: قبول داریم که اصلاحات ساختاری زمان‌بر، پرهزینه است ولی از دولت می‌خواهیم که تن به این اصلاحات ساختاری داده و نگرانی‌های سیاسی و تاثیرپذیری سبد رای دولت مانع از اجرای اصلاحات ساختاری نشود.

وی افزود:‌به هم ریختگی در بازار پول واعمال نرخ‌های خارج از چارچوب‌های مصوب شورای پول و اعتبار باعث شده تا تولید در کشور تعطیل شود. اگر بانک مرکزی فکری برای نرخ‌های بالای سود سپرده‌ها و سود تسهیلات نکند، هیچ نقدینگی به عنوان سرمایه ثابت یا در گردش به بخش تولید تزریق نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده‌ها دوبرابر نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی نبوده است. اگر بانک مرکزی برای کنترل بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مشکل دارد پیشنهادات خود را به صورت لایحه ارائه کند تا مجلس مساعدت و همکاری داشته باشد.

قادری با اشاره به امحای چند هزار تن سیب‌زمینی در کشور گفت: چرا وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه خود در تنظیم بازار و اصرار بر رعایت الگوی کشت عمل نمی‌کند؟ چه توجیهی در شرایطی که با محدودیت آب مواجه هستیم محصولاتی مازاد بر نیاز بازار تولید و دفع شده و یا برداشت نشود. دولت باید هم از ابزارهای تشویقی و هم ابزارهای تنبیهی برای حل این مشکل اقدام کند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/DIP68K


ویدیو مرتبط :
راه حل مشکلات کشور، بالاخص مشکلات اقتصادی