سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تناسب اندام/ سریع ترین راه برای کاهش وزن


تناسب اندام/ سریع ترین راه برای کاهش وزنجام نیوز/ در اینجا به رازهایی برای کاهش وزن اشاره می‌کنیم که می‌تواند در کاهش وزن معجزه‌آسا باشد و بسیاری از متخصصان تغذیه بر آن‌ها تاکید دارند. کتاب‌ها و برنامه‌های غذایی زیادی هستند که به شما وعده کاهش وزن سریع می‌دهند اما بسیاری از آن‌ها چون پایه علمی ندارند قبل اعتماد نیستند. در اینجا ما از متخصصان تغذیه پرسیدیم که به عقیده آن‌ها رازهای کاهش وزن صحیح و تثبیت آن چیست و آن‌ها به نکات زیر اشاره کردند.

تنها روی کربوهیدرات‌ها تمرکز نکنید
برخی افراد برای کاهش وزن تنها به کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها اکتفا می‌کنند و خوردن سایر مواد غذایی را محدود می‌کنند. کاهش کربوهیدرات می‌توانند منجر به کاهش وزن شود اما در عین حال موجب کمبود کلی کالری می‌شود. به جای آن سعی کنید میزان کمتری کالری وارد بدن خود کنید. با قطع کردن کامل کربوهیدرات‌ها شما ناخودآگاه بیشتر روغن و خشکبار مصرف می‌کنید و از این طریق علاوه بر اینکه وزنتان کم نمی‌شود بلکه اضافه وزن نیز پیدا می‌کنید.


به‌جای وزن کردن مکرر خود به شلوارهایتان توجه کنید
بهتر از وزن کردن خود به طور مکرر و منظم جلوگیری کنید و به جای آن برای تشخیص کاهش وزن خود به سایز شلوارهایتان توجه کنید. اگر واقعا کاهش وزن داشته باشید شلوارهایتان به شما بزرگ می‌شوند و این موضوع را به‌خوبی به شما نشان می‌دهند. در واقع عددی که ترازو به شما نشان می‌دهد می‌تواند مفید باشد اما به دلایل مختلفی بالا و پایین می‌رود و این می‌تواند برای شما گمراه‌کننده باشد.

از آنچه می‌خورید لذت ببرید
توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر شما برای غذا خوردن خود وقت نگذارید و به آن توجه نکنید نمی‌توانید هیچ وقت وزن کم کنید. انجام کارهای روزانه هنگام غذا خوردن و غذا خوردن هنگام کار کردن از جمله عواملی است که نمی‌گذارد شما وزن کم کنید، در این شرایط شما بدون توجه به آنچه که می‌خورید و لذت بردن از آن تنها تکه‌هایی از غذا را فرو می‌برید. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افرادی که به غذا خوردن خود توجه می‌کنند احتمال آنکه به چاقی مبتلا شوند 34 درصد کمتراز افرادی دیگر است.

به وسایل ورزشی اکتفا نکنید
بسیاری از وسایل ورزشی تبلیغات غیر واقعی و اغراق‌آمیزی دارند و افراد نباید به آن‌ها اکتفا کنند، علاوه بر این، این دستگاه‌ها ممکن است که وزن را کاهش دهند اما در عین حال ممکن است به قسمت‌هایی از بدن آسیب برسانند. نتایج تحقیقات نشان داده است بیشتر افرادی که به این دستگاه‌ها اعتماد کرده‌اند به جای کاهش وزن، وزنشان اضافه شده است.

به جای دقت بر آنچه می‌نوشید به آنچه نمی‌نوشید توجه کنید

بسیاری از افراد نوشابه و نوشیدنی‌های قندی را به علت وجود شکر در آن‌ها کنار می‌گذارند اما نمی‌دانند که برای کاهش وزن چه نوشیدنی‌هایی باید مصرف کنند. نوشیدن آب سرد به طور روزانه می‌تواند به شما در سوزاندن 100 کالری اضافه بدن کمک کند. از طرف دیگر نوشیدن قهوه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و کالری‌سوزی شما کمک می‌کند.

خواهان کاهش وزنی تدریجی و بلندمدت باشید
بسیاری از افراد می‌خواهند در طول مدتی بسیار کوتاه وزن کم کنند و لاغر شوند، در حالی که کاهش وزنی که به سرعت انجام می‌شود به سرعت هم بازمی‌گردد. در کاهش وزن‌های طولانی مدت که همراه با ورزش و پیروی از برنامه غذایی مناسبی است نه تنها به سلامتی صدمه نمی‌زند بلکه از بازگشت وزن قبلی جلوگیری می‌کند.

کارهایی را که دوست ندارید انجام ندهید
بسیاری افراد برای کاهش وزن کارهایی را انجام می‌دهند و یا مواد غذایی را مصرف می‌کنند که به شدت از آن‌ها بیزار هستند. مجبور کردن خود به این کارها تنها مدتی کوتاه قابل انجام است و علاوه براین آثار معکوسی می‌تواند داشته باشد. پس برای کاهش وزن هیچگاه خود را مجبور به کارهایی نکنید که میلی به انجام آن‌ها ندارید

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
ایستگاه تناسب محلی برای تحول اندام و کاهش وزن