سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کاهش 10 درصدی تلفات و تصادفات رانندگی در نوروز 94


سلامت نیوز:رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برابر آمار تصادفات و تلفات در نوروز 94 نسبت به 93 با کاهش 10 درصدی مواجه بوده است، گفت: در 10 ماهه سال 94، 450 نفر کمتر نسبت به سال گذشته کشته شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سردار تقی مهری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 1395 که از دقایقی پیش آغاز شد با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در طرح تعطیلات نوروز با همکاری و هماهنگی که از قبل به عمل آمده است برای اجرای طرح نوروز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا شاهد کاهش تلفات سوانح ترافیکی باشیم، اظهار کرد: برابر آمار نوروز 1394 نسبت به سال 93 با هماهنگی متقابل همه دستگاه‌ها تلفات و تصادفات جاده‌ای 10 درصد کاهش داشته و این مرهون همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: در 10 ماهه سال 94 حدود 450 نفر کمتر در تصادفات جاده‌ای و درون شهری کشته شدند و این نشان می‌دهد در سال 94، 3 درصد کمتر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تعداد کشته‌شدگان در 10 ماهه سال 94 اضافه کرد: بر اساس آمار بیش از 14 هزار نفر در تصادفات رانندگی طی این ده ماه کشته شدند که این آمار بالایی است. از این میزان 50 درصد درصحنه تصادفات و 50 درصد در پیش‌بیمارستانی و مرحله بیمارستان جان خود را از دست دادند. اما وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است و ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها بتوانیم سرانه حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز رانندگان که نقش رفت و آمد را برعهده دارند که مسئولیت سنگینی بر دوش آنهاست، عنوان کرد: آنها نقش مهمی را برعهده گرفتند و باید نسبت به سایرین بیشتر به قوانین توجه کنند.

مهری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 28 میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور فعال است و این در حالی است که آمار تصادفات کشور در سال 84 بیش از 27 هزار و 700 نفر بود که این میزان در سال 93 به 16 هزارو 882 نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان به شهروندان توصیه کرد: با رعایت قانون و مقررات و رعایت ایمنی سفر خوبی را برای خود و دیگران رقم بزنند.


ویدیو مرتبط :
اپلیکیشن جدید تلفن های همراه برای کاهش تصادفات رانندگی