علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران و برزیل بیشترین مصرف کننده لنزهای رنگی در جهان هستند


دکتر سیامک زارعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بین پنج تا هفت درصد از مصرف کنندگان لنز در جهان آن را برای زیبایی استفاده می کنند و طبق بررسی های میدانی این آمار در ایران با توجه به رواج انواع روشهای زیبایی ها چند برابر و خیلی بیشتر است.
وی خاطر نشان کرد: تقاضا برای استفاده از لنزها در ایران و جهان بالا است و اگر در این زمینه نظارت وجود نداشته باشد، افرادی که از لنز استفاده می کنند متضرر خواهند شد.
وی بیان کرد: بازار جهانی لنز شامل لنزهای طبی و رنگی طی سالهای 2005 تا 2015 میلادی از هفت میلیارد دلار در سال به 11 تا 12 میلیارد دلار افزایش یافته است.
دانشمند بین المللی حوزه چشم پزشکی در سال 2007 گفت: تبعات و عواقب استفاده نادرست از لنز به ویژه لنزهای زیبایی بالا است و عدم اکسیژن رسانی کافی به قرنیه، حساسیتهای مختلف چشمی و عفونتهای خطرناک را بدنبال دارد.
وی ادامه داد: زخم قرنیه و عفونتهای قرنیه مهمترین عارضه استفاده نادرست از لنزها هستند که حتی خطر تخلیه چشم و از دست دادن بینایی فرد را در پی دارد.
چشم پزشک فوق تخصص قرنیه گفت: اگر بیمار ارتباطش با چشم پزشک و یا اپتومتریست قطع نشود و در مراحل اولیه عوارض لنزها تشخیص داده شود با قطع لنز مشکل رفع می شود اما اگر فرد پیگیری لازم را نداشته باشد خطر نابینایی را در پی دارد.
وی افزود: لنزهای رنگی و طبی هر دو باید با نسخه پزشک مورد استفاده قرار گیرند و در همه جای دنیا اپتومتریستها و چشم پزشکان متولی ارائه و تجویز لنز هستند.
دکتر زارعی ادامه داد: رواج مصرف خودسرانه استفاده از لنز در ایران، عرضه غیرمجاز لنزهای رنگی در بازار و مراکز خرید و مراجعه نکردن به پزشک برای مراقبت از لنز و کاربرد آن از جمله چالشها در این زمینه به شمار می رود.
وی گفت: این در حالی است که فردی که می خواهد از لنز رنگی استفاده کند ابتدا باید توسط اپتومتریست یا چشم پزشک معاینه شود و بر اساس آناتومی چشم کاربرد لنز میسر است و پس از آن فرد بطور مستمر باید تحت معاینه قرار گیرد.
این پزشک فوق تخصص قرنیه افزود: موارد متعددی از عوارض لنزهای زیبایی روزانه در بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا مشهد گزارش می شود.
وی ادامه داد: در برخی از آرایشگاهها زنانه لنزها با لباس عروس ست می شود و این در حالی است که برخی از این لنزها هم به اشتراک گذاشته می شود که به غیر از عارضه های چشمی خطر انتقال هپاتیت و ایدز را نیز در پی دارد.
اکنون بین 250 تا 300 میلیون نفر در دنیا از لنزهای چشمی طبی و رنگی استفاده می کنند و تعداد کاربران لنز در ایران نیز حدود چهار میلیون نفر تخمین زده می شود. 3027
3027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لنزهای رنگی ماکسیما MAXIMA