فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرهاد ورهرام به سینما حقیقت می‌آید/ از تولد تا تعظیلی لابراتوار در ایران


به گزارش خبرگزاری فارس، این مستند که درباره تعطیلی لابراتوارهای فیلم و تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است، داستان تعطیلی ناگهانی دو لابراتوار قدیمی تهران را که از اواخر سال 1393 دیگر فعالیتی ندارند، روایت می‌کند.

فرهاد ورهرام درباره‌ی ساخت آخرین اثر مستندش می‌گوید: «تولید این مستند که آغاز کار لابراتوار در ایران تا تعطیلی آن‌ها را به تصویر می‌کشد، بخشی از تاریخ سینمای ایران بوده و در حمایت از لابراتوارهای تعطیل، ساخته شده است.»

عوامل تولید مستند «خاطرات نگاتیو» عبارتند از: کارگردان: فرهاد ورهرام، تصویربردار: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طائی، صداگذار: بهروز شهامت، تدوین: طاهره حسینی، مدیر تولید: صمد خدایی، عکاس: سهیل صباحی، پژوهشگر و تهیه‌کننده: فخرالدین سیدی کورایم، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

فرهاد ورهرام پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، فیلم‌های «بازار اردهال»، «آبگینه»، «نخل»، «تاراز»، «عروسی مقدس»، «آز آلپ تا دماوند»، «سیاهان جنوب ایران»، «بی‌شناسنامه‌ها» و... را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

لازم به ذکر است که نمایش فیلم مستند «خاطرات نگاتیو» در جشنواره سینماحقیقت، منوط به آرای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی است که تا پایان آبان ماه اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با فرهاد ورهرام