ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گنج‌زاده: من و سجاد بیرون تاتامی برادر هستیم/ باندبازی در کاراته انگیزه‌ها را پایین آورده


به گزارش خبرگزاری فارس، پس از برگزاری دیدارهای هفته آخر دور رفت در گروه یک، تیم دانشگاه آزاد اسلامی با 2 پیروزی به صدر جدول مسابقات سوپر لیگ کاراته رسید و عنوان قهرمانی این گروه را در نیم فصل بدست آورد. موسی گنج‌ زاده کاراته کای تیم برق هرمزگان مقابل برادر خود سجاد گنج‌زاده عضو تیم دانشگاه آزاد مبارزه کرد که این دیدار یکی از مبارزات جذاب این رقابت‌ها بود.

موسی گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد هفته آخر دور رفت در گروه یک مسابقات سوپر لیگ کاراته، اظهار داشت: مسابقات سوپر لیگ سال جاری نسبت به سال‌های گذشته خیلی ضعیف شده است. عدم حضور اسپانسر باعث شده کیفیت مسابقات پایین بیاید، چرا که باشگاه‌ها قرارداد مالی بسیار کمی را با ورزشکاران ثبت می‌کنند و این موضوع انگیزه همه کاراته‌کاها را پایین آورده است. اگر ما نیز در سوپرلیگ فعالیت می‌کنیم به خاطر عشق و علاقه‌ای است که به کاراته داریم. در غیر اینصورت هیچ انگیزه دیگری وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: خیلی از کاراته‌کاها منبع درآمدی ندارند و ناچارند به همین مبالغ ناچیزی که دریافت می‌کنند تکیه کنند و زندگی خود را بگذرانند. بنده شاغل هستم و شاید یک مقدار از لحاظ ذهنی به خاطر مسائل مالی درگیر نیستم، اما کاراته‌کاهای دیگر واقعا درگیر این مسائل هستند.

گنج‌زاده در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: مسابقات هفته گذشته بهتر از هفته‌های قبل بود چرا که وقتی مسابقات سوپرلیگ به انتخابی تیم ملی وصل می‌شود باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات می شود، چرا که انگیزه کاراته‌کاها برای حضور در انتخابی تیم ملی دوچندان می‌شود. گویا کاراته‌کاها با نزدیک شدن به انتخابی‌ها بیشتر تمرین می‌کنند.

وی در واکنش به این سوال که گویا هفته گذشته مقابل برادر خود مبارزه کرده‌اید، آیا نتیجه تساوی توافقی بود یا خیر، گفت: به هیچ عنوان نتیجه مبارزات توافقی نبود. ما واقعا تلاش کردیم یک مسابقه جذاب را به نمایش بگذاریم. قبل از اینکه مبارزه آغاز شود من از او خواهش کردم تا یک مبارزه دیدنی را به نمایش بگذاریم. شاید در سال‌های گذشته این اتفاق رخ می‌داد که بچه‌ها مقابل هم دست به نتیجه تساوی می‌زدند، اما ما در مبارزه‌ای که داشتیم تلاش کردیم آن دیدار برنده داشته باشد که متأسفانه با نتیجه تساوی به پایان رسید.

گنج‌زاده در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما از دوران کودکی کاراته را آغاز کردیم و همیشه بیرون تاتامی مثل دو برادر و رفیق صمیمی بوده و هستیم اما داخل تاتامی مسابقه، برادر نمی‌شناسد. شاید خیلی‌ها تصور کنند چون او قهرمان است هوای من را دارد، اما اصلا اینطور نیست.

کاراته کای تیم برق هرمزگان در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا توسط کادر فنی از تیم ملی کنار گذاشته شدم و در طول این مدت شاید تنها 5 جلسه تمرین کردم و همیشه ذهنم درگیر کاراته بوده است. در آن مقطع دوستان رفتارشان حرفه‌ای نبود و مدعی بودند که سن من بالا رفته است. این در حالی است که 29 ساله هستم. به هر حال با مبارزاتی که در طول هفته‌های گذشته از خود به نمایش گذاشتم پاسخ انتقاد همه دوستان را دادم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابی تیم ملی شرکت خواهید کرد یا خیر،‌ گفت:‌ دیگر تصمیمی ندارم در انتخابی تیم ملی شرکت کنم، چرا که به اندازه کافی در کاراته باند بازی وجود دارد و چنین رفتارهایی انگیزه ورزشکاران را پایین می‌آورد. سال گذشته از انتخابی استانی تا تیم ملی بدون باخت پیش رفتم، اما در پایان اتفاقات عجیبی برایم رخ داد. آن باند بازی‌ها باعث می‌شود که خیلی‌ها کاراته را ببوسند و کنار بگذارند و تنها برای سلامتی خودشان ورزش کنند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/931G1U


ویدیو مرتبط :
تاتامی رزمی ، تاتامی کاراته ، تاتامی جودو ، تاتامی هاپکیدو ، تاتامی کیوکوشین ،