سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان: اعمال غیرقانونی به بهانه جلب مشارکت ممنوع است


به گزارش ایرنا ابوالحسن معماریان شنبه در گردهمایی مشترک اعضای هیات های اجرایی و هیات های نظارت پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد با تاکید بر وظایف مجریان و ناظران انتخابات گفت: هیات های اجرایی و هیات های نظارت بر انتخابات نباید به بهانه جلب مشارکت بالای مردم دست به اعمال غیرقانونی بزنند.
وی افزود: این هیات ها باید در مقابل کاندیداها کاملا بی طرفی را رعایت کنند همچنین نباید شائبه جانبداری از یک کاندیدای خاص مطرح باشد و یا با اظهارنظر و مصاحبه از نامزد خاص جانبداری کنند.
معماریان اظهار کرد: این اعضا نباید سلیقه خود را در روند انتخابات دخالت دهند و در صورت اعتراض کاندیداها هیات های اجرایی، هیات های نظارت و شورای نگهبان باید بر اساس قانون و صیانت از آرا به آن رسیدگی کنند.
وی تاکید کرد: بر اساس ماده 33 قانون هیچ یک از اعضای شعب رای گیری، ناظران و بازرسان نباید قرابت سببی ونسبی (تا درجه دو) با کاندیداهای مجلس و با نامزدهای خبرگان (تا درجه سه) داشته باشند.
معماریان تصریح کرد: اعضای هیات های نظارت و اجرایی انتخابات نباید به توصیه افراد برای رد یا تایید صلاحیت توجه کنند.
وی افزود: بر اساس قانون یکی از وظایف هیات های اجرایی این است که علاوه بر استعلام های چهارگانه، برای تایید صلاحیت افراد بررسی های محلی را نیز انجام دهند.
وی همچنین قوانین مرتبط با انتخابات را بسیار عالی و مردمی توصیف کرد و افزود: برگزار کننده اصلی انتخابات معتمدین هستند و کار هیات های اجرایی شبیه قضات است.
معماریان عدالت و آگاهی را لازمه هیات های اجرایی انتخابات دانست و اظهار کرد: این هیات ها باید در احراز صلاحیت و امانتداری آرای مردم، صرفنظر از هر گرایشی که دارند عدالت را رعایت کنند و آگاهی کافی نسبت به قانون داشته باشند تا به درستی در مورد صلاحیت ها، روند انتخابات و انتخاب شعب تصمیم گیری کنند.
این مقام مسئول در ادامه اسلام و انتخابات را دو اصل نظام جمهوری اسلامی دانست که هر دو به شورای نگهبان مربوط می شود.
وی با تاکید بر نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات اظهار کرد: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت مولفه های یک انتخابات سالم است و زمانی که این مولفه ها می توان یک انتخابات پرشور را برگزار کرد.
به گفته وی، عوامل اجرایی، عوامل نظارتی، عوامل امنیتی، عوامل نظامی و قضایی همچنین کاندیداها و هواداران آنها می توانند عامل برگزاری یک انتخابات باشکوه باشند.
گردهمایی مشترک اعضای هیات های اجرایی و هیات های نظارت پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور فرمانداران، اعضای هیات های اجرایی و هیات های نظارت، دادستان های استان، استاندار خوزستان، رئیس کل دادگستری استان و مدیران کل ثبت احوال برگزار شد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان هفتم اسفند برگزار می شود.
7151/6065

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ورود به حریم امنیتی ودفاعی کشور به بهانه نظارت، ممنوع!!