سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله جمهوری اسلامی/ تجربه‌ای ارزشمند برای آینده کشور


سرمقاله جمهوری اسلامی/ تجربه‌ای ارزشمند برای آینده کشور

جمهوری اسلامی/ « تجربه‌ای ارزشمند برای آینده کشور » عنوان یادداشت روز در روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز با صدور قطعنامه‌ای، بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشت. این قطعنامه براساس گزارش «یوکیو آمانو»‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده که طی آن صحت عملکرد جمهوری اسلامی ایران و صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشور مورد تایید قرار گرفته بود.
بدین ترتیب نه تنها مدیر کل آژانس بلکه شورای حکام نیز به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعتراف کردند و پرونده ایران درخصوص ادعاهای نادرست غرب پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای با اهداف نظامی برای همیشه بسته ‌شد و کلیه قطعنامه‌های ضد ایرانی سابق شورای حکام نیز لغو گردیده است.
این در واقع پایانی بر یک دوره 12 ساله فشار، تهدید و تحریم ظالمانه علیه ایران است که از ابتدا اقدامی خلاف و به شدت ضدانسانی بود و صرفاً براساس شایعات بی‌اساس و ادعاهای موهومی شکل گرفت و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های عینی ادامه یافت. اگرچه گزارش آژانس همواره با تایید و تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های اتمی ایران همراه بود لکن با این جمله تمامی گزارش به زیر سئوال می‌رفت که آژانس نمی‌تواند درباره مطالبی که اعلام نشده، اظهارنظر کند و مطمئن باشد که غیر از آنچه اعلام شده، اطلاعات دیگری وجود ندارد.
علاوه بر این، در طول آن دوران شوم، برخی طرف‌ها و بیشتر از همه، آمریکا با ارائه اطلاعات دستکاری شده و مجعول و به نقل از منابع معاند ادعاهای غیرقابل اثباتی را مطرح می‌کردند که این پرونده همچنان مفتوح بماند. اکنون بهتر از گذشته روشن است که آن ادعاهای واهی تا چه اندازه بی‌پایه بوده و صحت اظهارات و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به جهانیان اثبات گردید. طبعاً باید طرف‌های مقابل در قبال رفتار و مواضع سئوال‌برانگیز خود پاسخگو باشند و علت وارد ساختن آنهمه اتهامات بی‌پایه، فشارهای بی‌دلیل و تحریم‌های ظالمانه را بیان کنند و در پیشگاه ملت‌ها و مشخصاً ملت بزرگ ایران توضیح دهند که رمز و راز آنهمه خلاف‌گوئی و رفتار ظالمانه و غیرانسانی چه بوده است؟
اگر قرار بود دولت‌ها در قبال رفتار، عملکرد و موضع خود در معرض قانون و عقل و منطق ارزیابی و محاکمه شوند، قطعاً طرف‌هائیکه اتهاماتی این چنین بی‌اساس را مطرح می‌کردند، باید بخاطر عملکرد ضدانسانی خود محاکمه و مجازات شوند ولی افسوس که سازوکار و قدرت در جهان بگونه‌ای نیست که چنین محاکمه‌ای صورت بگیرد و خاطیان مجازات شوند.
جا دارد در اینجا و در مقطع کنونی که زحمات گروه مذاکره کننده به نتیجه رسیده و به برکت استقامت مثال زدنی ملت و رهنمودهای رهبری، دولت یازدهم توانسته این اقدام جدی، موثر و کارآمد را به انجام برساند، از تمامی کسانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند، ستایش و قدردانی شود. باید به کسانی خسته نباشید بگوئیم که با صبر و استقامت و شجاعت و پایمردی خود توانستند راهی را هموار کنند که انصافاً هموار نبود و مسیری را طی کنند که سخت و ناپیمودنی به نظر می‌آمد. آنها در این راه با تمامی ناملایمات و کج‌اندیشی‌ها مقابله کردند و ملامت تنگ نظران را تحمل نمودند ولی از پا ننشستند تا میوه شیرین استقامت در این راه را به مردم تقدیم نمایند. حتی اگر از این عزیزان هم کسانی قدردانی نکنند، باز هم ذره‌ای از عظمت کارشان کم نخواهد شد و در پیشگاه خداوند ماجورند.
در این میان لازم است از کسانی گلایه کرد که این روزها طلبکارانه عمل می‌کنند و با جوسازی‌های خود تلاش می‌کنند از یکطرف سطح انتظارات جامعه در قبال پیامدهای اجرای «برجام» را بالا ببرند و از طرف دیگر با سیاه‌نمائی و گزافه‌گوئی، به توقعاتی دامن بزنند که خود می‌دانند غیرواقعی است. آنها اصرار می‌ورزند که شیرینی پیروزی‌ها را در کام مردم عزیزمان تلخ سازند و چنین وانمود کنند که گوئی اتفاقی نیفتاده و آنچه رخ داده تنها شایسته تقدیر نیست بلکه باید دست‌اندرکاران را ملامت نمود! باید پرسید که همین جماعت طلبکار و بی‌انصاف در آن دوره تلخ و تاسف بار 8 ساله کجا بودند که دولت‌های نهم و دهم، کشور را به لبه پرتگاه بردند و قطعنامه‌ها را کاغذ پاره خواندند و با خرابکاری و ندانم کاری‌های خود شرایطی را بر کشور تحمیل نمودند که دشمن از هر اقدام و حرکت و موضع آنها سوءاستفاده کرد؟ چطور ممکن است آن کسی که خود را آگاه از بسیاری مسائل کشور به ویژه در پرونده هسته‌ای می‌داند، از این نکته اساسی غافل باشد که ترمیم خرابی‌ها و جبران مافات و عبور از عواقب ندانم کاری‌های آن دوره 8 ساله که 6 قطعنامه علیه کشور صادر شد، نیاز به زمان دارد و صبر و پشتکاری می‌خواهد که ملت و کشور و نظام فرصت یابد از این عقبه‌های سخت و سرنوشت ساز عبور کند.
چشم انداز آینده روشن است ولی ملت بزرگ ما در این زمینه آموخت که سرنوشت خود و زمام امور کشور را دردست عناصری قرار ندهد که با رجزخوانی‌های عوام فریبانه، پیامدهای پر هزینه‌ای را متوجه نظام و کشور کنند ولی باز هم خود را طلبکار و حق به جانب معرفی نمایند.
اکنون پرونده اتهامات بی‌اساس موسوم به «پی‌ام دی» بسته شد و این تجربه‌های ارزشمند که البته برای ملت ما بسیار گران و سخت به دست آمده، باید حاوی درس‌های زیادی باشد که از این پس با هوشمندی و درک و درایت بیشتری برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و کار رابه عناصر کاردانی بسپارند که اهل رجزخوانی و عوام فریبی نباشند و با تصمیمات و اقدامات صحیح، بجا و عقلانی خود، راه پرفراز و نشیب سعادت ملت و پیشرفت کشور را با هزینه‌های کمتری هموار سازند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
قدرت موشکی کشور جمهوری اسلامی ایران