سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



"دختر شينا" الگوي عشق پاک و س&#


طنين ياس/ معصومه ابراهيمي فرزند دختر شينا، گفت: کتاب دختر شينا سرشار از زندگي عاشقانه مادر و پدرم است، اين کتاب مي تواند براي زوج هاي جوان آموزنده باشد که با عشق و علاقه به يکديگر مي توانند مشکلات زندگي را پشت سر بگذارند.
کتاب «دختر شينا» خاطرات قدم خير محمدي کنعان از همسرش شهيد حاج ستار ابراهيمي هژير است که ضرابي‌زاده آن را تدوين کرده است و خواننده در اين کتاب با روايتي متفاوت از دفاع مقدس روبرو مي‌شود. «دختر شينا» روايت سال‌ها صبوري و دوري همسري است که با مشقت بسيار فرزندانش را به دندان گرفت و در بحبوحه جنگ در نبود همسرش فرزندانش را تربيت کرد.

معصومه ابراهيمي فرزند قدم خير محمدي کنعان زني که کتاب دختر شينا برگرفته از شخصيت وي است، در گفت وگو با خبرنگار طنين ياس، در خصوص اينکه چرا اين کتاب به اسم دختر شينا نام گرفته است، اظهار داشت: دختر شينا برگرفته از نام مادربزرگ من است، اسم مادربزرگم شيرين است و از آنجايي که يکي خواهرانم در زمان در کودکي نمي توانست به خوبي اين اسم را ادا کند، مي گفت شيناجون و از اين رو بقيه نوه هاي مادربزرگم نيز او را به اين اسم صدا مي زدند، شينا مادر بزرگ مادري ام است و اين کتاب به اين عنوان نام گرفت.

وي به برخي از ويژگي هاي شخصيتي مادر خود پرداخت و گفت: تصويري که از مادرم مي توانم ارائه دهم، زني بسيار مهربان، صبور، دلسوز زندگي و بچه ها، پدرم ستار ابراهيمي در جنگ تحميلي شهيد شدند، بين پدر و مادرم عشق خاصي وجود داشت، مادرم به شدت به بزرگتر از خود احترام مي گذاشت و تمام دنيايش 5 فرزندش بود.

ابراهيمي ادامه داد: مادرم در سال 88 و در سن 47 سالگي بر اثر بيماري از دنيا رفت، ما 4 خواهر و يک برادر هستيم، زماني که ماردم به رحمت خدا رفت 2 تا از خواهرام ازدواج نکرده بودند اما اکنون ازدواج کرده اند.

مادرم براي من الگوي صبر است

وي به سختي هاي زندگي مادر به دليل نبود پدر در زمان جنگ اشاره کرد و تصريح کرد: مادرم عاشق پدرم بود، زماني که پدرم در جبهه مي جنگيد کم تر به خانه مي آمد از اين رو تمام امروز ندگي و بچه ها به عهده مادرم بود، پس از شهادت پدرم سختي هاي مادرم دو چندان شد و آن زمان که در همدان زندگي مي کرديم هيچ قوم و اقوامي کنار ما نبود و اين مسئله بيشتر به مادرم فشار وارد مي کرد، يک زن تنها بدون همسر که بايد علاوه بر مسئوليت خانه به امور مادي، معنوي و تربيت فرزندان رسيدگي کند.

اين فرزند شهيد بيان داشت: مادرم براي من الگوي صبر است، صبوري مادرم در زندگي به اين خاطر بود که به پدرم و راهي که انتخاب کرده بودند و در نهايت به شهادت نائل شدند، ايمان داشت و مي دانست راهي که پدرم رفته حق است از اين رو سختي ها را به روي خود نمي آورد.

دفاع مقدس را بايد به جواني برسانيم

ابراهمي در خصوص اينکه بايد در بحث دفاع مقدس بيش از پيش کار شود و آثار فاخر به نسل جوان ارائه دهيم، تصريح کرد: ترويج خواندن کتاب هاي زندگي شهدا بسيار حائز اهميت است چرا که در اين کتاب ها نکات بسيار آموزنده و ارزنده اي وجود دارد، کتاب دختر شينا سرشار از زندگي عاشقانه مادر و پدرم است، اين کتاب مي تواند براي زوج هاي جوان آموزنده باشد که با عشق و علاقه به يکديگر مي توانند مشکلات زندگي را پشت سر بگذارند ضمن اينکه حرمت عشق و دوست داشتن در زندگي مشترک را حفظ کنند.

وي با بيان اينکه دفاع مقدس هنوز در بلوغ به سر مي برد، گفت: بايد اين بلوغ را به جواني برسانيم، والدين شهدا گنجينه اي از خاطرات آموزنده از شهداي خود هستند و از طرفي عمر آنها مي گذرد از اين رو بايد خاطرات انها جمع آوري و به نسل جديد ارائه گردد.

لزوم حمايت از نويسندگان عرصه دفاع مقدس

ابراهيمي در ادامه اين مطلب تصريح کرد: ما در عرصه دفاع مقدس نويسندگان متعهد و با انگيزه اي داريم که بايد آنها را حمايت کنيم و مسئولان مربوطه بسترهاي لازم براي فعاليت آنها در اين عرصه فراهم کنند؛ دفاع مقدس نبايد در تاريخ انقلاب اسلامي ايران گم شود.

مسئولان خط مش شهدا و فرامين رهبري را مدنظر قرار دهند

فرزند شخصيت کتاب دختر شينا خاطر نشان کرد: بنده به عنوان فرزند شهيد از مسئولان انتظار دارم که بيشتر به بحث تحکيم بنيان خانواده و الگوي زندگي ايراني اسلامي بپردازند چرا که خانواده متعالي مي تواند کشور را به پيشرفت برساند، مسئولان بيانديشند که شهدا از ما چه خواستند و در وصيت نامه آنها تأمل کنند ضمن اينکه همواره در تمامي امور کاري خود خط مش شهدا و فرامين رهبري را مدنظر قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟