فیلتر تلگرام؛ دستور کار جلسه فردای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه


پالایش و مسدودسازی تلگرام در دستور کار جلسه فردای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد.

یک مقام مسئول در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به اینکه جلسات کارگروه هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، در جلسه فردا موضوعات مختلف از جمله فیلتر تلگرام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جلسه قبلی این کارگروه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برای برگزاری جلسه به زمان دیگری موکول شد.

طبق ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای قوه قضاییه موظف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این قانون کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را در محل دادستانی کل کشور تشکیل دهد.

وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب کمیسیون قضایی و حقوقی و تایید مجلس شورای اسلامی اعضای کارگروه (کمیته) را تشکیل خواهند داد.

ریاست کارگروه (کمیته) به عهده دادستان کل کشور خواهد بود.

در تبصره 1 ماده 22 این قانون آمده که جلسات کارگروه (کمیته) حداقل هر 15 روز یک بار و با حضور 7 نفر عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات کارگروه (کمیته) با اکثریت نسبی حاضران معتبر خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مصادیق مجرمانه !!! اعتراض به حذفهای آپارات