سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرتاج عزیز: پاکستان تکنولوژی هسته‌ای را به عربستان منتقل نمی‌کند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس تریبون»، «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در سنای این کشور گفت: تکنولوژی هسته‌ای پاکستان تنها برای بازدارندگی است و در اختیار عربستان قرار نمی‌گیرد.

سرتاج عزیز این سخنان را در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر احتمال فروش بمب هسته‌ای اسلام‌آباد به ریاض بیان کرد.

وی افزود: در حالی که اسلام‌آباد روابط حسنه‌ای با ریاض دارد اما پاکستان تکنولوژی هسته‌ای را در اختیار هیچ کشور دیگری نخواهد گذاشت.

مشاور نخست وزیر پاکستان درباره فشار آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای کشورش نیز گفت: پاکستان به‌طور علنی به آمریکا گفته که محدود کردن برنامه هسته‌ای مسئله امنیتی پاکستان است و اگر رقیب این کشور، هند در حال گسترش آن باشد، اسلام‌آباد هرگز این محدودیت را قبول نمی‌کند.

یک مقام سابق دفاعی آمریکایی نیز چندی پیش مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای ایران موفق شد و اکنون عربستان سعودی به دنبال خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان است.

به نوشته هفته نامه «ساندی‌تایمز» انگلیس، این مقام دفاعی سابق آمریکایی گفت که توافق تاریخی با پاکستانی‌ها وجود دارد و خاندان سعودی هم‌اکنون یک تصمیم راهبردی برای اقدام در این راستا را اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام/.14


ویدیو مرتبط :
فعالیت های مشکوک هسته ای عربستان در پاکستان