سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام وزارت کشور: پدیده مهاجرت نیازمند مدیریت جهانی است


به گزارش ایرنا، احمد محمدی فر شامگاه سه شنبه در دیدار رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در تهران که به شیراز سفر کرده اند افزود: اگر همه کشورها به وضع پناهندگان و مهاجران نگاه مشترکی داشته باشند می توان انتظار داشت که مشکل مهاجران در جهان حل شود.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج دهه است که پذیرای مهاجرانی از کشورهای افغانستان و عراق است و در برخی مقاطع زمانی، تا پنج میلیون مهاجر در کشورمان حضور داشته اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار کرد: هم اینک یک میلیون و 500 هزار نفر مهاجر به صورت قانونی و به همین تعداد مهاجر به شکل غیرقانونی در ایران حضور دارند که این امر برای کشور ما هزینه های زیادی به دنبال دارد.
محمدی فر گفت: می توان گفت چهار درصد جمعیت ساکن در ایران را اتباع افغانستان تشکیل می دهند و یا به عبارت دیگر، 11 درصد جمعیت افغانستان در ایران زندگی می کنند.
استاندار فارس نیز در این نشست با ارایه گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت های این استان گفت: این استان در آمار رسمی پذیرای حدود 65 هزار خارجی است و می توان گفت شمار بیشتری از اتباع خارجی در این استان در حال کار و زندگی هستند.
سیدمحمدعلی افشانی اظهار کرد: از این تعداد 45 هزار نفر از اتباع خارجی در فارس گذرنامه دارند.
وی با اشاره به شرایط فراهم شده برای آموزش اتباع خارجی در فارس اظهار کرد: هم اینک 28 هزار دانش آموز افغان در مدارس این استان و حدود 500 دانشجوی افغان در دانشگاه های مختلف در حال تحصیل هستند.
استاندار فارس ادامه داد: 800 تن از اتباع خارجی دارای بیماری خاص در استان فارس تحت پوشش خدمات درمانی هستند.
افشانی در ادامه با اشاره به برنامه های ساخت درمانگاه، چند واحد آموزشی برای فرزندان پناهندگان، ساخت مرکز فرهنگی برای ارتقای وضعیت فرهنگی آنها و سالن ورزشی برای اتباع خارجی در فارس، مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این برنامه ها را زمینه ساز ارتقای خدمات رسانی به پناهندگان در این استان دانست.ک/2
2027 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیریت بحران در جهانی پیچیده سوالات تستی مدیریت تولید و عملیات مدیریت و حکمروایی