سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شمار استفاده کنندگان از اوراق تسهیلات مسکن از مرز یک میلیون نفر گذشت


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سمات، در معاملات آبان ماه گذشته فرابورس 29 هزار و 500 نفر با خرید 740 هزار و 842 اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، به فرایند خرید مسکن وارد شدند و شمار استفاده کنندگان از این اوراق به یک میلیون و 16 هزار نفر رسید.
بر پایه این گزارش، با صدور 24 هزار و یکصد کد سهامدار تازه در ماه گذشته، جمعیت سهامداران بازار سرمایه به هشت میلیون و 564 هزار نفر رسید.
معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است و هم اکنون بیش از 20 اوراق در این شرکت معامله می شود.
سقف پرداخت تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ 450 میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن 12 سال است.
نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن حداکثر 16 درصد (تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالیانه و پلکانی دوره ای) است که متقاضیان استفاده از این اوراق می توانند به شرکت های کارگزاری عضو فرابورس یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.
شورای پول و اعتبار اوایل خردادماه گذشته سقف دریافت وام خرید مسکن را افزایش داد اما شرکت فرابورس ایران اعلام کرد این مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم است و به منظور کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق متقاضیان مسکن به پس انداز به تصویب رسید و ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.
اقتصام(1) 9141**1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ابطال 100 میلیارد تومان اوراق تسهیلات مسکن