سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عشق به هنر اسلامی «شی کاکی» را از ژاپن به هرات کشاند؛ معرفی کتاب مروارید سیاه + عکس


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در هرات، خانم «کی کوکی شی کاکی» مترجم و محقق ژاپنی به تازگی کتاب «مرواریدهای سیاه» اثر «عبدالناصر صوابی» را از فارسی به ژاپنی ترجمه کرده است.

وی به خبرنگار تسنیم گفت که عشق به هنر اسلامی سبب شد تا از کشورش به ولایت هرات در غرب افغانستان سفر کند.

مترجم ژاپنی افزود: هنر اسلامی را به مردم کشورش معرفی خواهد کرد.

خانم شی کاکی اظهارداشت که هنر باستانی هرات هنوز به جهانیان معرفی نشده است و مردم افغانستان بویژه هرات بایستی به هنر باستانی خود افتخار کنند.
وی گفت که مطمئن هستم که هنر هرات جایگاه خود را با بروز آثار ناب باقی مانده در جهان باز خواهد کرد و کتابهایی مانند مرواریدهای سیاه یک گام و آغازی برای شناساندن هنر و معماری اسلامی هرات به جهانیان است.

«عبدالناصر صوابی» نویسنده کتاب مروارید های سیاه نیز به خبرنگار تسنیم گفت که این کتاب به بررسی، تجزیه و تحلیل هنر حکاکی سنگ قبرهای شاهزادگان تیمروی و ابزارهای این هنر در منطقه «گاذرگاه» هرات است که نوع هنر آن دوران را معرفی کرده است.

این استاد هنرهای دانشگاه هرات خاطرنشان کرد کتابش در نوع خود کم نظیر است.

وی در رابطه با چگونگی ارتباط خانم شی کاکی با این کتاب خاطرنشان کرد که مترجم ژاپنی به هنر هرات علاقه ای خاص دارد و وقتی پی برد که چنین اثری قسمتی از هنر باستانی هرات را معرفی کرده است؛ خواستار چاپ این کتاب به زبان ژاپنی شد.

صوابی افزود که کتاب مرواریدهای سیاه نخستین کتابی است که به زبان ژاپنی هنر افغانستان را معرفی کرده است.

این استاد دانشگاه تا کنون از این که به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته این کتاب را به زبان فارسی به چاپ برساند ابراز تأسف کرد و گفت که این مسئله بیانگر بی‌توجهی به فرهنگ و هنر افغانستان توسط خود افغانها است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
رو نمایی از کتاب هنر سوخت چرم (جلد سازی اسلامی)