ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سیف: در دربی 82 هیچ تلفات جانی نداشتیم


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، توحید سیف برقی در خصوص عملکرد پزشکی طی دیدار روز گذشته با حضور تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همکاری گسترده‌ای با هیات فوتبال استان تهران برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و ایجاد آرامش همه حاضرین در ورزشگاه از جمله بازیکنان، داوران، خبرنگاران و ... براساس تجربیات گذشته انجام داد. از جمله این تمهیدات در داخل استادیوم می توان به استقرار چهار پزشک، بیست گروه پزشکی سیار، پنج آمبولانس و دو اتاق پزشکی و در خارج از استادیوم نیز به استقرار آمبولانس برای تماشاچیان اشاره کرد. لازم به توضیح است، کلیه امداد رسانی ها از قبل از روز مسابقه که تماشاچیان پشت استادیوم تجمع می کنند، آغاز و تا پایان بازی بعد از خروج آخرین نفر از ورزشگاه ادامه داشت.

رئیس کمیته پزشکی افزود: پیش از برگزاری دربی، نماینده کمیته پزشکی فدراسیون و هیأت فوتبال استان تهران  جلسات مشترکی با مسئولین امنیتی برای پیشگیری از خطرات در روز مسابقه برگزار کرد که طی این جلسات مباحثی همچون رعایت دستورالعمل های ایمنی، رعایت قوانین در خصوص مواد محترقه، ارزیابی اماکن پرخطر در ورزشگاه، ارائه تجربیات قبلی وآمادگی لازم برای خطراتی چون آتش سوزی مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی در خصوص وضعیت تماشاگران گفت: خوش بختانه در دربی تلفات جانی نداشتیم. از شب قبل از مسابقه تا ساعت 22:00 روز مسابقه حدود دویست و دوازده نفر به اورژانس استادیوم مراجعه کردند که به طور سرپایی در نقاط مختلف استادیوم درمان شدند. سیزده نفر نیز به دلیل حاد بودن وضعیتشان  به بیمارستان منتقل شدند.

سیف ادامه داد: شایع ترین مصدومیت ها در میان سیزده نفر انتقال یافته به بیمارستان در درجه مصدومیت های عضلانی و استخوانی ناشی از فشار جمعیت و شکستن میله ها بود. در درجه دوم تشنج ناشی از استفاده از داروهای غیرمجاز و سومین مورد بیماری های قلبی و درد در قفسه سینه بود. مصدومیت جدی نداشتیم و حال  مصدومان  رو به بهبودی است. در کل امسال در مقایسه با دربی قبلی با توجه به جمعیت خیلی زیاد حاضر در ورزشگاه تعداد مصدومان کاهش یافته بود.

رئیس کمیته پزشکی خاطرنشان کرد: از اورژانس 115 مستقر در میان تماشاچیان و استادیوم که برای رسیدگی به همه افراد حاضر قبل، حین و بعد از مسابقه در ورزشگاه تلاش کردند بسیار سپاسگزارم  و همچنین از سازمان لیگ، هیأت فوتبال استان تهران و همچنین رئیس کمیته پزشکی هیأت فوتبال این استان به خاطر تمام همکاری های منسجم و خوبی که طی هفته اخیر با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال داشتند نیز تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
تصادفی دیگر ولی بدون تلفات جانی