سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادستان خراسان رضوی: با حفاران چاه های غیرمجاز بشدت برخورد می شود


به گزارش ایرنا، غلامعلی صادقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از حریم كشف رود در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص اتفاقاتی كه در حوزه این رودخانه رخ داده باید در ابتدا خودمان را سرزنش كنیم كه چرا در این بخش كوتاهی شده است.
وی با اشاره به اینكه برای حل این معضل در شرایط فعلی همه دستگاه ها پای كار هستند، خاطرنشان كرد: مجاوران روخانه نیز تا كنون همكاری بسیار مطلوبی داشته اند كه باید از آنان به صورت ویژه تشكر كرد.
دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی اظهار كرد: خیلی دنبال این موضوع نبوده ایم كه به دنبال اهمال كاران برویم اما برای آنكه این پروژه به یك سرانجام خوب برسد مطمئنا با سهل انگاری ها بشدت برخود می شود.
صادقی تصریح كرد: هدف اصلی ما این است كه حقوق جامعه را استیفا كنیم و در این زمینه از تمامی ابزارهای موجود استفاده خواهیم كرد.
وی با اشاره به اینكه این استان در حوزه آب دچار مشكلات جدی است، تاكید كرد: اگر در شرایط فعلی از ذخائر آبی بخوبی حفاظت نشود قطعا جمعیت بالای سه میلیون نفری مشهد در آینده ای نزدیك دچار مشكلات جدی خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با تاكید بر برخورد شدید با حفاران چاه های غیرمجاز، گفت: حراست از منابع آبی موضوعی با رویكرد ملی است و نباید یك فرد به خاطر منافع شخصی خود سرمایه یك كلانشهر را به خطر بیندازد.
صادقی بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع از سوی شركت آب منطقه ای، اظهار كرد: بحران آب در آینده ای نزدیك ممكن است زندگی در شهر مشهد را به خطر بیندازد و بر همین اساس باید در این زمینه اقدامات لازم و مناسب انجام شود.
وی با اشاره به اینكه بعد از گزارش آب منطقه ای دستگاه قضا با سرعت با متخلفان برخورد می كند، تصریح كرد: طبق دستور كمیسیون مربوطه تعداد قضات و جلساتی كه در این زمینه تشكیل می شده، نسبت به گذشته افزایش پیدا كرده است.

* آزادسازی 54 كیلومتر از كشف رود
مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: طرح كامل ساماندهی كشف رود در قالب حفاظت و نگهداری، جلوگیری از برداشت فاضلاب و آبیاری كشتزارها، آزادسازی بستر و حریم رود، بازگشایی، لایروبی رودخانه و ایجاد كمربند سبز در حاشیه آن برنامه ریزی شده است.
محمدحسین جعفری خاطرنشان كرد: طول كل این رود 70 كیلومتر است كه از آرامگاه فرودسی آغاز و به منطقه چرمشهر ختم می شود كه حدود 42 كیلومتر آن در مجاورت شهر مشهد قرار دارد.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: اقداماتی كه تا كنون در راستای نجات و احیای كشف رود صورت گرفته باعث آزادسازی 54 كیلومتر از حریم آن شده است.
شعبه ای از 'كشف رود' از كوههای هزار مسجد و شعبه دیگر آن از كوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد.
این رود 290 كیلومتری كه پرآبی آن تنها در خاطره ها باقی مانده، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد 'رود تجن' نام گرفته و به سمت تركمنستان ادامه می یابد و در ریگزارهای كشور همسایه فرو می رود.
طی 20 سال گذشته فاضلاب آلاینده واحدهای صنعتی، خدماتی و خانگی به كشف رود ریخته و زمینهای كشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می شدند.
7498/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آهنگ شاد محلی از منطقه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی