علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



به زور پدرم تکواندوکار شدم/ زیر فشار هستم/ طلای ریو را می‌خواهم


به گزارش خبرگزاری مهر، سایت فدراسیون جهانی در گزارشی در خصوص مهدی خدابخشی آورده که نام خانوادگی وی به معنای «استعداد خدادادی» است. وی از زمانی که چهار ساله بوده به این رشته روی آورده است. خودش می گوید :«از زمانی که دست و پا درآوردم.» 

خدابخشی گفت: من تکواندو را دوست نداشتم اما پدرم مجبورم کرد که آن را انجام بدهم. همه خانواده ما تکواندو تمرین می‌کنند. خواهرم مربی تکواندو است و همینطور عموهایم. 

وی که اکنون دان چهار تکواندو است در چهار سال گذشته در فرم خوبی قرار داشته و سرمایه خوبی برای تیم ملی ایران بوده است. 

مبارزه وی با آرون کوک در گرند پری سال ۲۰۱۳ منچستر در نقشه رقابتهای جهانی تکواندو به ثبت رسیده است. 

وی گفت: مبارزه جالبی بود. نخستین بار بود که با آرون مبارزه می‌کردم. همه حاضران در سالن طرفدار آرون بودند. همین امر به من انگیزه داد مبارزه را ببرم. من باید یک امتیاز می‌گرفتم تا برنده شوم. این یکی از بهترین مبارزات عمرم بود. 

خدابخشی ادامه داد: دوست  دارم کسانی که مبارزه ام را تماشا می‌کنند لذت ببرند. من باور دارم که پاها و پشتم نقاط قوتم هستند. به خاطر روش جدید، ما باید روی ضربات جلوپا کار کنیم و همین امر سبب شده پاهایم قوی شوند.

این تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم، گفت کارش آنالیز حریفان است. وی گفت: من خیلی حریفانم را بررسی می‌کنم. با هر حریفی که بازی داشته باشم وی را آنالیز می‌کنم. البته بر این باورم که دیگر حریفان هم مرا آنالیز می‌کنند و برای همین دوست ندارم دستم را بخوانند. می خواهم در المپیک مهدی جدیدی را نشان دهم.

 وی گفت : من تکواندو را از سنین خیلی پایین آغاز کردم اما هرچه بزرگ تر شدم بیشتر این هنر را یاد گرفتم. این رشته برای من حرفه ای تر شد و البته جذاب تر. 

خدابخشی ادامه داد: من مدال طلای المپیک را می خواهم. من در ریو بهترین عملکرد زندگی ام را به نمایش خواهم گذاشت. مطمئنم اگر بخواهم می توانم آن را انجام دهم. من زیر فشار زیادی هستم که زندگی شخصی ام را تحت تاثیر قرارداده است. می خواهم به آرامش برسم. 

تکواندوکار شماره یک جهان گفت: خانواده ام از اینکه موفقیت مرا می بینند خوشحال هستند اما آنها بیش از اینکه به موفقیت من اهمیت بدهند، سلامتی من برایشان اهمیت دارد. از زمانی که آسیب دیدم، آنها به من فشار نمی آورند که بعد از ریو هم این رشته را دنبال کنم. 


ویدیو مرتبط :
می خواهم با پدرم صحبت کنم