فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی در مصلی برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، معصومه فرزانه دبیر هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی و مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این همایش پرداخت. 

فرزانه با بیان این که همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سخنانی در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه کشور فرمودند اصل توجه بانوان کشور ما به قرآن و حضورشان در صحنه قرآن پدیده‌ای است که باید به عنوان توفیق بزرگ نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشم بینندگان و جویندگان و منتقدان و دوستاران و مخالفان قرار بگیرد.

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی با اشاره به این که زمینه‌سازی تحقق منویات قرآنی مقام معظم رهبری از اهداف این همایش است، تصریح کرد: این همایش و کارگاه‌های جانبی آن زمینه‌ساز نیل به این هدف است. 

وی افزود: این همایش بهانه‌ای برای توسعه فعالیت‌های بانوان و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای تشکیل امّت واحده و زمینه‌سازی جهت ظهور امام زمان(عج) محسوب می‌شود.

فرزانه با بیان این که هر یک از بانوان منتخب در این همایش مبلغ و مروج قرآن کریم هستند یادآوری کرد: می‌توان از طریق این همایش گفتمان‌سازی لازم جهت ایجاد امّت جهانی را فراهم کرد.

مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که رزومه بانوان فعال قرآنی ابزاری جهت صدور پیام انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با تلاش‌های جوانان در سایه تعالیم قرآنی ایجاد شد، به این ترتیب قرآن در کشور ما از محجوریت خارج شده و موجب فعالیت‌های گسترده‌ قرآنی بانوان شد.

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی همچنین این همایش را وسیله‌ای برای معرفی دستاوردهای بانوان قرآنی به جهانیان دانست و گفت: در کنار این همایش نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و نخبگان قرآنی برگزار می‌شود، تا زمینه شناسایی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های بانوان قرآنی در سطح ملی ممکن شود.

وی یادآوری کرد: امسال نیز میزگردهای تخصصی در حوزه رسانه با مشارکت بسیج جامعه زنان در جهت توسعه سبک زندگی قرآنی برگزار شده است. 

فرزانه با اشاره به این که برای مهمانان بخش بین‌الملل برنامه‌های جامع و متنوعی تدارک دیده شده گفت: برنامه‌های زیارتی، سیاحتی و همچنین جلسات گفتگو محور و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران قرآنی و مدیران فرهنگی برای این افراد تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در کنار تجلیل از بانوان فعال قرآنی مراسم تکریم خانواده معظم شهدای منا نیز پیش‌بینی شده تا از این طریق ظلم صورت گرفته به مسلمانان جهان از طریق وهابیت محکوم شود. 

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی با اشاره به این که این همایش صبح امروز در مصلی تهران برگزار می‌شود، گفت: این همایش با حضور جمع کثیری از بانوان قرآنی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر الاسوند استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و در بخش تجلیل نیز ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور حضور خواهد داشت.

فرزانه افزود: در این مراسم 12 نفر از بانوان فعال قرآنی از کشورمان و 9 نفر در بخش بین‌الملل تجلیل خواهند شد، که این افراد از میان 600 بانوی قرآنی انتخاب شده‌اند. 

مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف در خصوص محورها و شاخص‌های انتخاب بانوان فعال قرآنی اظهار داشت: این افراد در زمینه‌های مادر موفق خانواده‌های قرآنی، داور قرآنی، آموزش کمی و کیفی قرآن، تبلیغ و ترویج قرآن، پژوهش‌های تخصصی قرآنی، مدیریت موسسات قرآنی، انجام فعالیت قرآنی در فضای مجازی و همچنین هنرهای تجسمی و افتخار آفرینان قرآنی در عرصه‌های علمی و ورزشی انتخاب شدند.

وی با بیان این که امسال 150 بانوی فعال قرآنی از کشورهای دیگر به همایش معرفی شدند، اظهار داشت: تمام این افراد لوح تقدیر دریافت خواهند کرد و از این میان 9 نفر در همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فرزانه در پایان از فعالیت‌های کمیته بانوان در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یاد کرد و گفت: با توجه به حضور گسترده بانوان در این دوره از مسابقات تعدادی از خادمان قرآنی برای تکریم آنها آموزش داده‌ شده‌اند و همچنین مشاورهای تخصصی رایگان در زمینه ازدواج، خانواده، تحصیلی و تربیتی به این افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دوازدهمین همایش تجلیل از بانوان پژوهشگر و هنرمند قرآنی