سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



شش ترفند برای چیدمان «اتاق کودک»


شش ترفند برای چیدمان «اتاق کودک»خراسان/ آماده کردن اتاقی شاد و زیبا برای کودک، قوانینی را می طلبد که قبل از خرید وسایل جور واجور باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش «انتخاب» بچه ها دوست دارند در اتاقشان بازی کنند، نقاشی بکشند و دوستانشان را به آنجا دعوت کنند.
خلق دنیایی قابل تغییر: راه حل ساده برای تغییر اتاق کودک، پیش بینی خرید وسایلی قابل تغییر است. میزهای تاشو، کاناپه هایی که به عنوان تخت نیز استفاده می شوند و میزهایی که به شکل کمد تغییر می‌کنند و استفاده از تخت های دو طبقه از این جمله اند.
فضای رشد و محیط بازی:  بخشی از اتاق را برای فعالیت ها و تفریحات کودک خالی بگذارید.چسباندن یک کاغذ بزرگ به دیوار یا یک میز نقاشی شاید در چیدمان اتاق کودک لازم باشد.
قلمرو کودک : در بیشتر موارد هر کودک به تنهایی نمی تواند اتاقی برای خود داشته باشد و جداسازی را می توان با استفاده از پرده، دیوار متحرک و کرکره انجام داد . می توان رنگ دیوارها و فرش های هر قسمت را تغییر داد تا این مرزبندی واضح تر باشد.
توجه خاص به امنیت اتاق: قفسه ها را در قسمت بالاتر دیوار نصب کنید، اما اگر کودک باید از قفسه ها وسیله ای را بردارد باید طوری باشد که او راحت باشد. همچنین از نزدیک گذاشتن میز یا صندلی نزدیک پنجره ها و کمدها خودداری کنید تا خطری کودک را تهدید نکند. بهتر است رنگ دیوارها از انواع غیر سمی مثل آکرولیک انتخاب شود، پریزهای برق و پنجره ها باید از نظر ایمنی تایید شده و مصالح ساختمانی سالم و طبیعی باشد. ملحفه و پرده ها نیز باید از جنس های طبیعی مانند کتان باشد که شست و شوی راحتی دارند.
مرتب کردن: برای ایجاد علاقه به مرتب کردن وسایل در کودک، باید در کنار بازی و سرگرمی ها این امور را نیز به او آموزش داد. می توانید در یک گوشه اتاق یک چادر یا سبد بزرگ بگذارید تا وقتی کودک خواست وسایلش را سریع جمع کند، همه را در آن بریزد همچنین یک جالباسی متناسب با قد کودک برایش تهیه کنید تا لباس هایش را مرتب کند و این مسئولیت را نیز بیاموزد. هر کدام از وسایل کودک باید جای مشخصی داشته باشند تا او به راحتی بتواند هر کدام را پیدا کند. در این صورت کودک استقلال نیز کسب می کند.
رنگ طلاست : برای نوزادان تا ۳ سال، رنگ های ملایم مثل صورتی، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن توصیه می شود. از ۳یا ۴سالگی کودک رنگ ها را تشخیص می دهد و می توان متناسب با نظر او رنگ را انتخاب کرد. می توانید بخشی از دیوار اتاق را با رنگ های تند مانند قرمز رنگ آمیزی کنید و به کمک کودک تصاویری مانند حیوانات، شخصیت های کارتونی و لوازم ورزشی‌را روی آن بکشید. نور هر قسمت اتاق کودک برای خواب، مطالعه و بازی باید متناسب با شرایط باشد.
یک نکته ظریف دیگر: از شش سالگی کودک را در چیدمان و انتخاب رنگ ها مشارکت دهید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خراسان خراسان


ویدیو مرتبط :
5 ترفند تربیت کودک