سردار رادان: طراحی معماری پلیس آینده


رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به اهداف و رویکردهای این مرکز بر نقش مرکز مطالعات راهبردی ناجا در پیشبرد اهداف سازمان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا ، سردار "احمد رضا رادان" در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با ارائه گزارشی از اقدامات مرکز مطالعات راهبردی ناجا اظهار کرد: این مرکز یک بخش تازه متولد شده در ناجا است و برای طی مسیر تکامل خود نیاز به همراهی همه فرماندهان و مدیران ناجا دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل و ساماندهی این مرکز مطابق تدابیر مقام معظم رهبری صورت گرفت، عنوان کرد: هر فرماندهی چه در سطح عالی ، میانی، تاکتیکی و عملیاتی لازم است سه نکته را مدنظر قرار دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا اضافه کرد: هر فرماندهی لازم است برای پیشبرد اهداف گذشته را ببیند ، آینده پیش رو را در نظر بگیرد و حال را دنبال کند. توجه به این سه عنصر بسیار حیاتی و حائز اهمیت است .

وی تأمین دانش و جهت گیری راهبردی را یکی از ضرورت های ایجاد مرکز مطالعات راهبردی ناجا برشمرد و گفت: این مرکز مطابق با دیدگاه ها و مبتنی بر نظرات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

سردار رادان تاریخ شروع به کار اداری و تشکیل کارگروه ها و معاونت ها این مرکز را در تیرماه 94 اعلام کرد و افزود: شروع فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی این مرکز در مهرماه 94 کلید خورد و در این مرکز گام های راهبردی در راستای پیشبرد اهداف سازمان برداشته شده است.

وی پویش ، پایش و تحلیل مستمر سازمانی را مأموریت اول این مرکز برشمرد و خاطر نشان کرد: معماری ناجای آینده نیز از اهداف این مرکز است.

سردار رادان با اشاره به مراحل معماری «نیروی انتظامی آینده» بیان کرد: بررسی وضع موجود (از طریق بررسی روزها و روند گذشته ) و چگونگی شکل گیری وضع موجود اولین مرحله است.

وی معماری ناجای آینده ( وضع مطلوب ) در افق زمانی مشخص را دومین مرحله معرفی کرد و افزود: مرحله گذر و چگونگی گذر از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب نیز سومین مرحله است.

سردار رادان اتخاذ رویکرد تمدن در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی ، ایمان و معنویت و ولایت محوری را در رسیدن به معماری ناجای آینده، مهم و کارآمد دانست.

وی بر لزوم نگاه " مجاهد مسئول " به جای " مأمور و معذور" تأکید کرد و گفت: مردمی کردن امنیت ، تقدم پیشگیری اجتماعی بر پیشگیری امنیتی و انتظامی و عبور از مرحله اقناع اجتماعی در هدایت و اثرگذاری رفتار اجتماعی بسیار مهم است.

وی همچنین از برگزاری همایش " تمدن نوین اسلامی " به همت نیروی انتظامی خبر داد و گفت: باید در آینده با معماری پلیس آینده و اندیشه های اسلامی و پلیس مجاهد گام برداریم.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رادان تأکید کرد: اگر پلیسی بر تراز انقلاب می خواهیم باید بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی و اخلاقی، " مکتب آفرین" باشیم.


ویدیو مرتبط :
ضایع کردن رادان-سوالات خیلی زیبا و هنگ کردن سردار رادان-گفتگوی زیبا و خیلی جذاب سردار رادان با فرزاد حسنی که باعث اخراج