علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تامین منابع مالی جایزه مصطفی از منابع غیر دولتی


باشگاه خبرنگاران/ دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی گفت: جایزه مصطفی به هیچ وجه متکی به دولت نیست و از منابع غیر دولتی نظیر حامیان‌، خیرین و واقفین تامین می‌شود.

مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی در نشست رسانه‌ای جایزه علمی و فناوری جایزه مصطفی (ص) که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: جایزه علمی و فناوری به نام جهانی جایزه مصطفی در سال 91 در شورای انقلاب فرهنگی تثبیت شده در این سه سال راهبردها و سیاست‌گذاری هایی برای اجرای این فعالیت در نظر گرفته شده اولین دوره این جایزه در 4 دی ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار خواهد شد و همزمان یک نشستی با آکادمی علوم بنیادین در کشورهای مختلف اسلامی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: راهبردهای اصلی این جایزه که در شورای انقلاب اسلامی تشکیل شده این است که همزمان مطالعه‌ای را در خصوص اختصاص 300 جایزه انجام داده‌ایم که یک مطالعه بسیار عمیقی در خصوص استانداردهای این جایزه انجام شده است.

صفاری نیا بیان کرد: در این جایزه افراد علمی مستقیما کاندید نمی‌شوند و یک نهاد برجسته و یا دانشمندان برجسته آنها را کاندید خواهد کرد و 200 مرکز علمی برای کاندید و نظارت این افراد در نظر گرفته شده است و آثاری که در مرزهای دانش‌بنیان باشند می‌توانند کاندید شوند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی تصریح کرد: اطلاع رسانی جایزه به 13 هزار مخاطب در سراسر جهان و 5 زبان دنیا انجام شده در نهادهای علمی و کنفرانس اسلامی جایزه به عنوان نشان علمی و فناوری معرفی خواهد شد.

صفاری نیا در خصوص تامین مالی جایزه خاطر نشان کرد: جایزه مصطفی به هیچ وجه متکی به دولت نیست و تمامی منابع مالی جایزه از منابع غیر دولتی نظیر حامیان، خیرین و واقفین و از منابع عمومی و مردم تامین خواهد شد و مهمترین اقدامی که در این زمینه انجام شده دو پروژه اصلی پروژه اول با همکاری بانک توسعه اسلامی و پروژه دوم در حوزه جایزه مصطفی زمینی که وقف جایزه شده است که در کنار آن صندوق سرمایه گذاری از آذر ماه سال 93 با موافقت بورس شروع به فعالیت کرده و 255 نفر افراد حقیقی و حقوقی با این صندوق مشارکت داشتند، تا کنون 5 میلیارد ریال تامین جایزه انجام شده که 40 میلیارد ریال تا پایان سال انجام می‌شود و در مجموع 90 میلیارد ریال برای اهدای منابع مالی به جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: دوره اول جایزه شروع فراخوان آن از اسفند ماه سال 92 شروع شده و در دو بخش داوری نزدیک 13 مشاور و داور خارجی در داوری آثار کمک کردند و 60 داور در سطح جهانی و ملی از دانشمندان برجسته و شاخص بوده‌اند.

وی افزود: از مراکزی که در دوره اول با جایزه همکاری کردند آکادمی علوم اسلامی‌، کنفرانس علمی اسلامی، بنیاد علمی، سازمان علمی فرهنگی یونسکو می‌توان نام برد.

صفاری نیا در خصوص دوره دوم جایزه عنوان کرد: جایزه بر طبق اساس‌نامه دو ساله تیم داوری خواهد داشت حوزه‌های جدیدی به جایزه اضافه خواهد شد سیاست‌های دوره دوم تصمیم گیری می‌شود امیدواریم در کمتر از یک ماه دیگر فراخوان دوم را شروع کنیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تخصیص منابع بودجه بندی مشتری مداری در خدمات مالی تامین منابع مالی عملکرد موسسات