ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



واکنش ستاره سابق استقلال به پرسپولیسی شدن تیم منتخب ایران


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.09.15 - 12:38

واکنش ستاره سابق استقلال به پرسپولیسی شدن تیم منتخب ایران

خبرآنلاین/ مجید نامجو مطلق ستاره های سال های نه چندان دور استقلال و تیم ملی می گوید اگر در نظرسنجی 90 هم رای نیاورد، مهم نیست. به احتمال فراوان عادل فردوسی پور در برنامه این هفته اش، بهترین هافبک راست بعد از انقلاب را انتخاب می کند. در این نظرسنجی، رقابت اصلی بین یک استقلالی و یک پرسپولیسی خواهد بود؛ مجید نامجو مطلق و مهدی مهدوی کیا. این دو بازیکن سال ها در اوج فوتبال ایران بودند و در نظرسنجی هم احتمالا رقابت تناتنگی خواهند داشت. البته از حالا پیش بینی ها می گوید مهدوی کیا برنده این رقابت می شود چراکه اول اینکه هواداران بازی های او را بیشتر یادشان می آید و دوم اینکه به هر حال تعداد پرسپولیسی ها بیشتر از استقلالی هاست و معمولا در نظرسنجی ها برنده هستند. نامجو مطلق اما به برد و باخت در این نظرسنجی اهمیتی نمی دهد و می گوید به هر حال نسل جدید، بازی های قدیمی ها را ندیده اند.
آقای نامجو مطلق نظرتان درباره نظرسنجی 90 و انتخاب بهترین ها بعد از انقلاب چیست؟
به نظر من خیلی کار خوب و قشنگی است. به اعتقاد من کار خوبی است. البته یکسری از بازیکنانی که در نظرسنجی حضور دارند، از نسل قدیم فوتبال ایران هستند و خیلی از جوان ها بازی های آنها را ندیده اند. این مسئله ای است که وجود دارد. مثلا من خودم اگر می خواستم در دفاع چپ نظر بدهم قطعا از کنار نام آقای قاسمپور به راحتی نمی گذاشتم. او فوق العاده بازی می کرد ولی مسئله این است که خیلی ها بازی های ایشان را ندیده اند. در حالی که بازی بازیکنانی مثل دژاگه و نیکبخت که از نسل جدید فوتبال ایران هستند، دیده شده است.
فکر می کنید حضور دژاگه در چپ کار درستی بود؟ به هر حال او معمولا بال راست بازی می کند یا هافبک نفوذی.
اشکان در جناح چپ هم بازی کرده ولی هیچگاه چپ تخصیی نبوده است. بحثی در این موضوع نیست. اشکان قبلا در باشگاهش هم چپ بازی کرده است و به نظرم خیلی مشکل ندارد. بحث اصلی همین دیدن نشدن بازی های نسل قدیم است. اما در مجموع من معتقدم این نظرسنجی کار خوبی است و همین که از قدیمی ها یاد می شود، واقعا کار قشنگی است.
به احتمال فراوان شما و مهدی مهدوی کیا در پست هافبک راست با هم رقابت می کنید. فکر می کنید نتیجه چه شود؟
من اصلا دنبال رقابت و این چیزها نیستم. دنبال این نیستم که در نظرسنجی 90 رای بیاورم. هیچگاه هدفم چنین مسایلی نبوده است. به هر حال مردم نظر می دهند و آنها هستند که تعیین می کنند چه کسی انتخاب شود. من اصلا روی چنین موضوعی حساسیت ندارم. نظر مردم هر چه باشد باید به آن احترام گذاشت. هرکسی برنده شود، قابل احترام است. مهم این است که ما هنوز فراموش نشده ایم و ناممان مطرح می شود.
تعداد پرسپولیسی ها بیشتر از استقلالی هاست. طبیعی است که شما برنده نشوید. درست است؟
من سال ها در استقلال و تیم ملی بازی کرده ام و جوابی را که باید، قبل از هواداران گرفته ام. حالا زیاد مهم نیست در نظرسنجی رای بیاورم یا نه. هرکسی در این نظرسنجی اول شود، مشکلی نیست. همانطور که گفتم اصلا بحث رقابت و این چیزها مهم نیست. مهم این است که یک کار قشنگی انجام شود و مردم بیایند و نظرشان را بگویند. این مسئله اهمیت دارد و بقیه مسایل زیاد مهم نیست. من مشکلی با رای آوردن مهدوی کیا یا هر بازیکن دیگری ندارم. امیدوارم حضور مردم در نظرسنجی مثل همیشه پرشور باشد. در پایان هم باید به رای ای که آنها داده اند احترام بگذاریم.
تا به حال اکثر بازیکنان انتخاب شده پرسپولیسی هستند. پیش بینی ها این است که از 11 بازیکن انتخاب شده، در پایان 9 نفر پرسپولیسی باشند و یک نفر هم استقلالی که او جواد زرینچه است. دژاگه هم که استقلالی یا پرسپولیسی نیست. نظر شما در این باره چیست؟
من کاری ندارم که نتیجه نظرسنجی چه می شود. تمام حرفم این است که باید به نظر مردم احترام گذاشت. حتی اگر بدانیم پرسپولیسی ها بیشتر هستند. ما باید به نظر مردمی که در نظرسنجی شرکت کرده اند و رای داده اند احترام بگذاریم. اشکالی ندارد.
سوال آخر هم درباره شعارهایی است که علیه مظلومی در هفته گذشته لیگ برتر داده شد. شما جزو اولین کسانی بودید که در این باره حرف زدید.
بله، من حرف زدم چون معتقدم در حق پرویز مظلومی اجحاف شد. وقتی تیم استقلال در صدر جدول حضور دارد و تیم نتیجه گرفته است، چرا باید علیه او شعار داده شود؟ این انتقادها درست و به جا نبود. امیدوارم در هفته های بعدی استقلال آرامش بیشتری داشته باشد و در پایان فصل هم موفق شود.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مرد پرسپولیسی که ۱۹ سال همراه تیم استقلال است!