علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب اسلامی است


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: آنچه مورد توجه همه مسئولان است توجه به قانون گرایی و اجرای آن است و همه باید به آن احترام بگذاریم.

وی افزود: در شرایط کنونی نیازمند تشکل های اسلامی در دانشگاهها هستیم و امروز که شرایط بهتر شده باید بتوانیم در دانشگاهها با یکدیگر گفتگو کنیم و تحمل حرف یکدیگر را داشته باشیم.

عارف تصریح کرد: نباید روش های حذف با تشکل های اسلامی دانشجویی در مراکز علمی دنبال شود چون راه حل نیست و باید اجازه دهیم دانشجویان حرف خود را بزنند و یکی از اهداف راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها این بود که بدون خط قرمز بتوان گفتگو کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حوادث سال ۸۸ در شان انقلاب نبود و با روحیات انقلابی سازگاری نداشت و امروز لازم است از گذشته درس بگیریم و باید گفت اصلاح طلبان و اصولگرایان برروی اصول اختلاف نداریم و شعارهای مرگ خود را باید برای دشمنان بکار ببندیم.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان دنبال مچ گیری نیستند و اتهام هایی که ناجوانمردانه به برخی زده می شود با ارزشها سازگار نیست و باید از آن دوری کنیم.

در گذشته متوقف نشویم

عارف اظهارداشت: نباید در گذشته متوقف شویم اما بپذیریم همه دولت ها کارهایی کرده اند و نقاط ضعف و قوت داشته اند که باید حوادث ۸۸ ریشه یابی و بررسی شود تا دیگر تکرار نشود.

وی بیان کرد: ما گفتمان اصلاحات را گفتمان انقلاب می دانیم و به ارزشهای اسلامی، قانون اساسی، امام و رهبری اعتقاد داریم امابه اصلاحات هم باور داریم و می گوییم نباید دو روز یک مسلمان یکسان باشد.

عارف گفت: اصلاح از درون نظام و چارچوب اسلام و قوانین باید صورت گیرد و هر جا اشکالی دیده شد با قانون می توانیم آن را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: هشت سال عملکرد اصلاح طلبان را بررسی کنید و برنامه سوم را که خروجی این دولت بود و شاخص های آن را با سایر برنامه ها مقایسه کنید ببینید تفاوت چقدر است.

نگاه قیم مآبانه پذیرفته نیست

عارف تصریح کرد: نگاه قیم مآبانه با ارزشهای اسلامی سازگار نیست و معتقدیم مردم را به زور نباید به بهشت برد بلکه وظیفه داریم فقط راه بهشت را نشان دهیم زیرا جوانهای ما بهتر می توانند تصمیم بگیرند و لازم است به آنها اعتماد کنیم.

وی با انتقاد از پشت میز نشینی دانشجویان هم گفت: امروز مشکل بیکاری بسیار مهم و نگران کننده است و شرایط مناسبی نداریم اما در همین وضعیت هر کسی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود دنبال یک میز در اداره است تا پشت آن بنشیند در حالی که دانشجو می تواند کارآفرین باشد نه پشت میز نشین و برای دیگران هم شغل ایجاد کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: هنوز نگاه سنتی میان دانشجویان حاکم است در حالی که با داشتن چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو باید برای اشتغال آنها فکر کنیم تا با بحران روبرو نشویم.

عارف یادآورشد: اگر دولت بخواهد کارآمد شود باید وضعیت فعلی را تعدیل کند و نیروهای دولتی را کاهش دهد تا بتواندبرای جوانان و دانشجویان شغل ایجاد کند.

وی اضافه کرد:در سند چشم انداز برای دست یابی به جایگاه اول در علم و فنآوری باید نقشه راه را پیدا کرد و برای عملی شدن آن گام برداشت و در فرصت ۱۰ سال باقیمانده جهت گیری کشور مشخص شده و نقشه جامع علمی کشور با اتکاء به شما دانشجویان نوشته شده و نیازمند مشارکت و کمک شما هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امام بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند و امروز هم به این وحدت به عنوان دو بال پرواز نیازمندیم تا توسعه و آبادانی کشور محقق شود.

وی گفت: دشمن دنبال آن است تا حوزه را متحجر و دانشگاه را غربزده نشان دهد اما باید بدانیم با نگاه خوشبینانه به هردو نهاد از این دو بال برای توسعه کشور بخوبی استفاده کنیم زیرا هر دو به یک میزان در توسعه نقش آفرین هستند.

عارف تولید ثروت در دانشگاه را رسالتی مهم دانست و گفت: در دانشگاه باید بستر تولید ثروت از علم فراهم شود تا مسیر پیشرفت کشور شتاب گیرد.

در ادامه دانشجویان سوالهای خود را در خصوص نامزدی عارف در مجلس و مسائل سیاسی مطرح کردند که به آنها پاسخ داده شد.


ویدیو مرتبط :
سعید جلیلی-کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی