سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



استرس و کم خوابی از پیامدهای منفی اعتیاد به اینترنت است


سلامت نیوز: رییس ششمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه گفت: استرس، کم خوابی، چاقی، هیجان و کاهش تمرکز فکری از پیامدهای منفی اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر مصطفی معین روز سه شنبه در این همایش در بیمارستان روزبه، افزایش احتمال اعتیاد به مصرف سیگار و مواد، روی آوردن به رفتارهای پرخطر جنسی، تهدید و زورگیری و مشکلات بینایی و صرع را از دیگر پیامدهای منفی اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی عنوان کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش، خانواده ها و حتی دانشگاه ها در رابطه با فناوری های جدید منفعلانه برخورد می کنند و به روز نیستند.وی تصریح کرد: این مشکلات با فیلتر، خشونت و بگیر و ببند حل نمی شود.

او که ریاست کرسی یونسکو در آموزش سلامت را بر عهده دارد اضافه کرد: عصر ارتباطات بیشتر از آنکه برای جهان غرب مفید باشد برای کشورهای در حال توسعه فرصت است و نباید از این فرصت ها پیشگیری کرد.معین در بخش دیگری از سخنانش به حقوق کودکان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت حقوق کودکان در ایران قرمز یا سیاه نیست اما باید توجه کنیم که عقب نیفتیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کنوانسیون حقوق کودک دارای چهار محور اصلی از جمله حق زندگی و عدم تبعیض است.وی گفت: جامعه پرافتخار ایرانی از بالاترین تنوع قومیتی و فرهنگی برخوردار است و این یک فرصت است اما جنبه منفی آن نیز این است که این مساله موجب تبعیض هایی می شود و کسانی که مورد تبعیض واقع می شوند آسیب پذیر هستند.

وی یادآور شد: 21 میلیون نفر معادل یک سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند.معین تصریح کرد: کودکان دختر با محرومیت هایی مانند معلولیت در معرض بیشتری از آسیب قرار دارند.

رییس همایش سلامت روان و رسانه گفت: تنها گزارش وضعیت اجتماعی ایران 80 میلیونی در سال 90 منتشر شده است.

وی با اشاره به رونمایی کتاب ستاد ملی حمایت از کودک گفت: این گزارش در اولین فرصت به دولت خواهد رفت تا در مجلس بعدی تصویب شود.همایش سلامت روان و رسانه در بیمارستان روزبه فردا به کار خود پایان خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
آثار و پیامدهای منفی دیدن فیلم های غیراخلاقی بر مغز