گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



نمایشگاه بین المللی گردشگری در ایستگاه نهم


«نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران» از امروز تا 30 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

گردشگری محصول برنامه ریزی و مدیریت کارآمد، توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پایدار و همچنین بازاریابی و تبلیغات مؤثر است. نبود کارایی در هر یک از سه حوزه یاد شده موجب بروز تأثیرات منفی بر عملکرد این صنعت مهم و درآمدزا خواهد شد.

صنعتی که بنا بر آمار معتبر منتشر شده در سال 2014 سهمی بالغ بر هفت تریلیون و 600 میلیارد دلار از اقتصاد جهانی برابر با 10 درصد از تولید ناخالص جهانی را از آن خود کرده و 277 میلیون شغل، یعنی یک شغل از هر 11 شغل در جهان را به خود اختصاص داده است و بی گمان در آینده نقش روزافزونی در رشد و توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و همچنین توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع ایفا خواهد کرد.

امروزه تبلیغات و بازاریابی به عنوان یکی از سه ضلع توسعه پایدار گردشگری جایگاهی بسیار مهم و تأثیرگذار در این صنعت دارد. کشورها با صرف هزینه های بعضا گزاف و در چارچوب برنامه ها و رویدادهای مختلف، سعی در معرفی ظرفیت های متنوع گردشگری خود به گردشگران خارجی دارند. در این میان نمایشگاه های گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی به عنوان نقطه تلاقی عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات از نقش بسزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری ها و خلاقیت های عرصه های مختلف برخوردار است.

نمایشگاه های بین المللی گردشگری نه تنها فرصت مؤثری را برای تصویرسازی کشورها و مقاصد کمتر شناخته شده از طریق معرفی قابلیت ها و جاذبه های گوناگون فراهم کرده اند بلکه مکان مناسبی را برای عرضه مستقیم خدمات مختلف گردشگری در یک محیط رقابتی کاملا سالم مهیا می کنند.

پس از برگزاری موفقیت آمیز هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تحت حمایت و نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بهمن سال 93، «نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران» از تاریخ 27 تا 30 بهمن سال جاری در فضایی بالغ بر 32 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور 15 کشور خارجی برگزار می شود.

نمایشگاه مذکور مهم ترین رویداد رسمی نمایشگاهی گردشگری در جمهوری اسلامی ایران است که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری نیز ثبت شده است و بهترین موقعیت برای شرکت های مرتبط با صنعت گردشگری و سفر و همچنین تأمین تجهیزات و خدمات مورد نیاز هتل ها و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی و هنر های سنتی محسوب می شود تا بتوانند توانمندی های خود را عرضه کنند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران مورد حمایت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران است و همه انجمن ها و تشکل های صنعت گردشگری ایران نیز از آن حمایت می کنند.

نمایشگاه سال جاری با شعار «میهمان ما باشید» پذیرای مخاطبان خود است. پس از اینکه در دوره قبل فعالان و علاقه مندان صنعت گردشگری با شعار «شما را فرا می خوانیم» به ایران دعوت شدند، امسال نیز نمایشگاه گردشگری افتخار میزبانی همه علاقه مندان این صنعت را دارد.

این میزبانی با موضوع «خانه ایرانی» که موضوع امسال نمایشگاه است، تکمیل می شود. خانه های زیبا و اصیل ایرانی جزئی از تاریخ ملت ایران هستند که یادآور هنر، قدمت و فرهنگ پربار کشور ایران هستند. تم خانه ایرانی در پوستر ویژه نمایشگاه نیز تجلی یافته و طرح پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امسال با الهام از نمای خانه کهن بروجردی ها زیبایی و جلای خاصی پیدا کرده است.

نظر به اهمیت مقوله گردشگری حلال و گردشگری سلامت و همچنین لزوم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه زیرساخت های گردشگری، مقرر است در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران همایش های تخصصی و کارگاه های آموزشی با عناوین همایش گردشگری سلامت و همایش گردشگری حلال و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری برگزار شود.

خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری