سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجلی حماسه حضور در شهر گمبدهای فیروزه ای


به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم این دیار از پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و کارمند از ساعت اولیه امروز با حضور گسترده در شعب اخذ رای، باردیگر حماسه ساز شدند.
این حضور بحدی چشم آسا بود که حتی در برخی از شعب، صف های طولانی مردم قبل از آغاز فرایند رای گیری ایجاد شده بود که هنوز هم ادامه دارد.
حضور چشمگیر رای اولی ها و اشتیاق آنها برای رای دان نمادی از همبستگی ملی در نسل نوست.
با توجه به حضور گسترده مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، زمان رای گیری در تمام حوزه های انتخابیه استان اصفهان تا دو ساعت دیگر تمدید شد.
به گفته استاندار اصفهان، هفتم اسفند روز تجلی عزت، همبستگی و بلوغ سیاسی ملت ایران است.
رسول زرگرپور هنگام شرکت در انتخابات افزود: انتخابات، روز شکوه و ابهت ایران است و در این روز توطئه ها، برنامه ها و سیاست های استکبار جهانی و دشمنان توسط مردم ایران خنثی می شود.
وی گفت: امروز روز ملت است و مردم ایران همواره در حساس ترین لحظات، از انقلاب اسلامی و مسئولان نظام پشتیبانی کرده اند.
فضل الله کفیل فرماندار اصفهان نیز هنگام انداختن رای خود در صندوق گفت: حضور در انتخابات موجب تقویت اتحاد ملی می شود و شدت این حضور نیز هرچه بیشتر شود باعث رسیدن ملت به دستاوردهای خوب در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد شد.
پیرمردی که خود را کشاورز معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: در طول 37 سال نظام جمهوری اسلامی همیشه در همه انتخابات شرکت کرده و پای ثابت انتخابات بوده ام.
علی نایینی با بیان اینکه من به وظیفه دینی و شرعی خود عمل می کنم، گفت: من همیشه به کسانی که رای داده ام انتخاب شده اند و برای من افتخار است که در سرنوشت کشورم شرکت می کنم.
وی دفاع از آرمان های انقلاب، شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را وظیفه خود عنوان کرد و گفت: امیدوارم کسانی که انتخاب می شوند برای ملت و مردم کار کنند.
این کشاورز اصفهانی خواستار توجه مسوولان به خواسته ها و نیازها و مشکلات کشاورزان شد.
یک رای اولی نیز به ایرنا گفت: من هر سال با پدر خود در انتخابات شرکت می کردم ولی این نخستین بار است که تنها به پای صندوق رای آمده ام.
احمدرضا رضایی با ابراز خوشحالی از شرکت در انتخابات گفت: من رای خود را برای عزت و سربلندی کشورم نوشتم و به صندوق انداختم و از این که امروز به اقیانوس بزرگ ملت پیوستم خوشحالم و بعد از این نیز در صحنه خواهم بود.
وی گفت: چشم دشمنان و بدخواهان نظام به این انتخابات است و من بعنوان یک ایرانی با حضور خود جواب دندان شکنی به آنها دادم.
رضایی تصریح کرد: امیدوارم کسانی که بعنوان نمایندگان مجلس انتخاب می شوند بعد از رای آوردن، مردم را فراموش نکنند.
وی برجام، حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات امروز را مهمترین رویدادهای سیاسی سالجاری عنوان کرد که باعث خوشحالی و امید مردم شد.
حضور اقلیت های مذهبی اصفهان نیز در جشن ملی امروز مثال زدنی بود و آنها مانند سال های گذشته در انتخابات اسفند 94 نیز حماسه دیگری رقم زدند.
مردم استان اصفهان از صبح امروز به پای صندوق های اخذ رای آمده اند تا از میان 337 نامزد مجلس شورای اسلامی 20 نماینده و از جمع 11 نامزد مجلس خبرگان پنج نماینده را برای دو نهاد و نماد مردم سالاری دینی برگزینند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور در 50 حوزه انتخاباتی استان اصفهان شامل 15 حوزه اصلی و 35 حوزه فرعی برگزار می شود.
استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش، 106 شهر و یکهزار و 349 روستاست و برگزاری انتخابات در این منطقه در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام می شود.
این استان دارای جمعیت بیش از چهار میلیون و 866 هزار نفر است که حدود سه میلیون و 800 هزار نفر از آنان حائز شرایط رای دادن هستند.
از سه میلیون و 800 هزار نفر حائز شرایط رای دادن در استان اصفهان 202 هزار نفر آنها باعنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می کنند.
68 هزار و 314 نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و آرای مردم این استان را در دوهزار و 320 شعبه جمع آوری می کنند که یکهزار و 962شعبه، ثابت و 358 شعبه سیار است.
براساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، بیش از 11 هزار نیرو تامین امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان را در این استان برعهده دارند.
علاوه براین، شش هزار نیرو نیز تامین امور خدماتی، ترافیکی و انتظامی روز انتخابات را بر عهده دارند.
همچنین 48 تیم بازرسی متشکل از بازرسان و کارشناسان حفاظتی، حراستی، عملیاتی و نظارتی برای کیفیت بخشیدن به ماموریت نیروی انتظامی در جریان برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سه میلیون و 94 هزار و 473 نفر واجد شرایط رای در استان اصفهان ، 61 درصد در پای صندوق های رای رفتند.
استان اصفهان دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه است.
تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن شروع شد و ساعت هشت صبح دیروز پنجشنبه پایان یافت.
گ/6027/8114

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجلی حماسه سیاسی در شهرستان نیر