هیچ عبادتی جایگاه نماز را ندارد


امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هنوز نماز نتوانسته جامعه را متحول کند، از این مسئله به عنوان چالش برانگیزترین مقوله پیش روی نماز یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علماء در اجلاس استانی نماز با بیان اینکه همه خصوصیات والای انسانی در نماز جلوه دارد، نماز را تجلی‌گاه ویژگی‌های برجسته انسانی دانست.

علماء با بیان اینکه نماز اساس حیات مادی و معنوی انسان‌ها را شکل می‌دهد، گفت: نماز می‌تواند در آموزش سبک زندگی به انسان نقش مهمی داشته و آنها را به مسیر سعادت رهنمون سازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه سر نماز این است که انسان را از فحشا و منکر دور کرده و انسان را جاودانه می‌کند، گفت: نماز انسان را ربانی کرده و او را متحول می‌کند که البته تمام حرف و چالش ما این است که پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب هنوز این اتفاق نیفتاده و نماز نتوانسته جامعه را متحول کند که بررسی چرایی این مسئله اهمیت دارد.

علما با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از نماز به عنوان ذکر یاد کرده است، نماز را نجات‌دهنده انسان‌ها دانست و گفت: هنوز عمق نماز را نفهمیده‌ایم و آن را درک نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم پیاده شدن حقیقت نماز در جامعه، گفت: در این صورت است که جامعه آرمانی مد نظر قرآن شکل خواهد گرفت.

علما با بیان اینکه باید به سمت جوهره نماز رفته و آن را به کوچه و بازار بیاوریم، گفت: تنها با آوردن نماز به اجتماع می‌توان شاهد اثرات مثبت و سازنده آن بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ عبادتی به تنوع نماز در دین مبین اسلام وجود ندارد، گفت: وجود نمازهای مختلف مثل واجبات و مستحبات و نوافل و نماز مخصوص روزها و ماه‌ها نشان از جوهره دار بودن نماز دارد و اینکه هیچ عبادتی جایگاه نماز را ندارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو...