سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در رومانی


به گزارش ایرنا، «کلاوس هانیس» رییس جمهوری رومانی روز پنجشنبه در بخارست پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه سپر موشکی دفاعی علیه هیچ کشوری نیست، گفت : رومانی خواهان حضور دایمی دریایی ناتو در دریای سیاه است.
وی همچنین کشورهای عضو ناتو را به تقویت امنیتی درجنوب و شرق، مرزها با روسیه و شرق میانه فرا خواند.
دبیرکل ناتو نیز در این نشست واکنش روسیه را به خاطر سپر موشکی غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه خواند و تاکید کرد که سامانه دفاعی موشکی علیه روسیه نیست.
استولتنبرگ تقویت حضور ناتو در شرق اروپا را ناشی از اقدامات تهاجمی روسیه در اوکراین دانست و افزود : اقدامات پیمان آتلانتیک شمالی، دفاعی و در چارچوب تعهدات بین المللی آن است.
وی همچنین گفت که ناتو نه خواهان رویارویی با روسیه است و نه خواهان جنگ سرد جدید می باشد و به تلاش های خود جهت ایجاد روابط سازنده با مسکو ادامه می دهد.
دبیرکل ناتو تجمع عظیم نیروهای نظامی ، مدرنیزه کردن سلاح و تجهیزات نظامی ، رزمایش های مکرر نظامی نزدیک مرزهای ناتو و تمایل برای تغییر مرزها در اروپا، ضمیمه کردن کریمه و بی ثبات سازی شرق اوکراین را حاصل سیاست های تهاجمی روسیه خواند .
«دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در واکنش به استقرار سامانه دفاع موشکی غرب در رومانی یعنی در منطقه ای که زمانی اتحاد جماهیر شوروی نفوذ داشته است را تهدیدی برای امنیت روسیه خواند .
روابط بین روسیه و ناتو از زمان الحاق کریمه به روسیه و جدایی آن از اوکراین در مارس 2014 به شدت به وخامت گراییده و نگرانی هایی را در کشورهای دیگر شرق اروپا موجب شده است.
«ولادیمیر کومیودوف» رییس کمیته دفاعی پارلمان روسیه نیز سامانه دفاعی آمریکا را تهدیدی مستقیم علیه روسیه خواند و گفت که مسکو توان نظامی اش را تقویت خواهد کرد .
پس از راه اندازی سامانه موشکی در پایگاه دوسلو رومانی که کارهای آن از اکتبر 2013 شروع شده بود قرار است که به زودی یک سامانه دفاعی موشکی دیگر در پایگاه ردزیکوو لهستان راه اندازی شود .
شبک **436** 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تظاهرات ترکیه علیه استقرار سامانه موشکی