آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



بهترین دمنوش های طبیعی برای پاکسازی بدن


بهترین دمنوش های طبیعی برای پاکسازی بدنقدس آنلاین/ منوش های تصفیه کننده بدن از این جهت مفید هستند که ریز مغذی های مختلفی را به بدن می رسانند، مواد زائد و مضر را دفع می کنند و در کنار سلامتی، زیبایی را نیز به همراه دارند.
می توان دمنوش هاییی متناسب با ذائقه انتخاب کرد اما گنجاندن صحیح آنها در برنامه غذایی در بهبود سلامت عمومی بدن نیز تاثیر بسزایی دارد.
دمنوشی با خواص ضد پیری
هیچ کس نمی تواند از پیری و تغییرات ناشی از آن فرار کند. اما رعایت اقداماتی برای به تاخیر انداختن علائم پیری امکان پذیر است.
اولین دمنوش برای پاکسازی بدن و حفظ طراوت مخلوطی از زنجبیل و زردچوبه است. زردچوبه ادویه ای بسیار پرکاربرد است که در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل نیز خواص ضد پیری و ضد التهاب دارد و برای پیشگیری از سرطان مفید است.
آنتی اکسیدان های این دو ادویه در کنار هم تاثیر قابل توجهی در مقابله با رادیکال های آزاد خواهد داشت. این ادویه می توانند احساس جوانی بیشتری به شما بدهد، انرژی زیادی تامین می کنند و قدرت عمل را افزایش می دهند.
برای تهیه این دمنوش یک فنجان آب را روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش آید. سپس کمی زنجبیل تازه رنده شده، 1 قاشق زردچوبه و 1 قاشق نعناع تازه را به آن اضافه نمایید. اجازه دهید زردچوبه کاملا حل شود. پس از جوش آمدن مجدد دمنوش، آن را صاف کرده و میل کنید.
پاک کننده روزانه بدن
اگر به دنبال نوشیدنی جایگزین قهوه می گردید می توانید روی این نوشیدنی حساب کنید. اولین ماده آن چای سبز است که خواص پیشگیری از سرطان و مقدار سرشار از آهن کاملا شناخته شده است. عسل نیز منبع غنی آنتی اکسیدان ها و آنزیم های گوارشی است که به تغییر حالت مواد غذایی کمک می کند. لیمو نیز به عنوان دیگر ماده آن سرشار از ویتامین C است که در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مؤثر خواهد بود.
توصیه می شود این دمنوش هر روز میل گردد تا از عملکرد رادیکال های آزاد پیشگیری و به حفظ تناسب اندام کمک شود.
زمانی که چای سبز آماده کردید، کمی آب لیمو و یک قاشق عسل نیز اضافه کرده و میل نمایید.
دمنوش چربی سوز
اگر قصد کاهش وزن دارید، از همین امروز این دمنوش را حتما در برنامه خود بگنجانید!
بسیاری از مواد سمی جمع شده در بدن به شکل چربی ذخیره می شوند. به همین دلیل ورزش کردن و مصرف مواد غذایی سالم به مقابله با مواد زائد کمک می کنند. این دمنوش به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری کسب کنید، فعال تر باشید و همه چربی ها از بدن دفع شود.
برای تهیه آن یک فنجان آب را جوش آورید. 1 قاشق پودر دارچین را در آن ریخته تا کاملا حل شود. پس از افزودن آب نصف لیمو دمنوش را میل نمایید. البته می توانید کمی عسل نیز اضفه کنید.
پیشگیری از سرطان
همه ما باید اقداماتی را رعایت کنیم که به به پیشگیری از سرطان کمک شود. دمنوش ها نیز این جمله اند.
در این صورت یک فنجان آب را جوش آورید و یک قاشق پودر گل قاصدک و یک قاشق پودر بابونه را اضافه کنید. بگذارید دو تا سه دقیقه بجوشد و سپس میل کنید. برای شیرینی نیز می توانید کمی عسل اضافه نمایید.
گرچه چای سبز نیز خاصیت ضد سرطان دارد اما این دمنوش نیز می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید.


منبع: قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
‫ریتم طبیعی بدن و ساعت پاکسازی‬‎