سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اینترنت باید شبه‌رایگان شود/ نظام ما نباید مبتنی بر فیلتر باشد


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش ملی فضای مجازی پاک تاکید کرد: باید فضای مطلوبی را فراهم کنیم تا هویت داشته باشیم، ما اگر به دنبال هویت در فضای واقعی هستیم باید در فضای مجازی نیز به دنبال آن برویم.

وی با بیان اینکه نام همایش در سال آینده به فضای مجازی سالم تغییر خواهد کرد، گفت: فضای سالم فضایی است که در آن محتوا و خدمات مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و مقررات جمهوری اسلامی وضع می‌شود. برای حرکت در این فضا چون بازیگران مردم هستند همه باید تلاش کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: نمی‌توان همه این فضا را به دولت سپرد چرا که تنها بخشی از فضای مجازی را می‌توان مهندسی کرد و یکی از ارکان‌های ما خانواده است که باید نقش خود را در ایجاد فضای مجازی سالم ایفا کند.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از دولت دغدغه و نگرانی پیرامون فضای مجازی وجود دارد، گفت: این نگرانی باید بیشتر شود؛ هنجارها، ارزش‌ها و نگرش‌ها که در این فضا ایجاد می‌شود در این بستر کوتاه به شدت متفاوت با فضای حقیقی است. بایدها و نباید ها در جایی غلیظ‌تر و در بعضی‌ جاها باید کمتر شود و در بعضی‌ جاها باید آنها را خلق کنیم و در بعضی‌ جاها باید از بین ببریمشان.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه بسیاری از رفتارها و روابط مبتنی بر فرایندهای تصادفی است، گفت: باید ساختارهای اداری و نهادی جمهوری اسلامی بازنگری شود و کار زیادی روی آن صورت بگیرد، امروز حتی لیبرال‌ها صحبت از نظام رگولاتوری می‌‌کنند آنها سال‌ها در مقابل کمونیست‌ها مقاومت می‌کردند اما چگونه شده که اکنون موافق دخالت دولت در بعضی حوزه‌ها هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: ما در این فضا منفعل عمل کردیم. موجی آمد که تهدادت آن موجودیت هویت ما را به خطر انداخت. یک مقداری در حوزه‌های مقررات گذاری خوب عمل نکردیم، کار پالایش را بر عهده دولت گذاشتیم و آنها نیز تصور کردند تهدید از خارج است و فیلتر را در مبادی ورودی نصب کردند در حالیکه ما باید برای هویت یک تعریف داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: یک فکر اساسی که در این شورا مطرح شد شبکه ملی اطلاعات بود که اگر خوب شکل بگیرد محتواهای سیاسی، اجتماعی را می‌تواند مردم را جذب کند.

وی با بیان اینکه اینترنت دانشگاه با مدارس باید متفاوت باشد، گفت: نظام ما نباید مبتنی بر فیلتر باشد و این خود خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها هستند که باید نقش فیلتر را ایفا کنند. چه معنی دارد که یک دانش‌آموز با دنیایی متفاوت از اینترنت یک دانشجو استفاده کند.

فیروزآبادی تاکید کرد: در خود آمریکا نیز بخش‌های بسیار زیادی برای ایجاد فضای امن برای کودکان مطرح می‌شود.

وی در پایان گفت: باید از فضای اینکه مردم برای اینترنت حجم بخرند خارج شویم و به یک اینترنت شبه رایگان در اختیار آنان قرار دهیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان فیلتر شکن کامپیوتر برای رفع فیلتر تلگرام