سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش اعتبارات خراسان جنوبی از خواسته های مردم استان از دولت است


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در جمع مردم روستاهای القور و حومه از توابع شهرستان بیرجند با اشاره به اهمیت افزایش اعتبارات عمرانی و ملی خراسان جنوبی افزود: پارسال از محل اعتبارات ماده 180 که با نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توزیع می شود، اعتبار مناسبی به راه های روستایی، سنگ فرش معابر روستایی و حوزه آبرسانی تخصیص یافت.
وی با اشاره به مشکلات قانون منابع طبیعی برای مردم روستاهای خراسان جنوبی، گفت: در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات و درخواست های مردم از سازمان منابع طبیعی مطرح و ایشان دستورات لازم را به مرکز پژوهش های مجلس به منظور بررسی و بازنگری صادر کردند.
وی از بررسی مشکلات و درخواست های مردم از منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و اظهار کرد: قانون منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی مجدد در بخش های مختلف قرار گرفت و طرحی آماده شد که قرار است در صحن علنی مجلس به بررسی گذاشته شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم حداکثر مساعدت به منظور درخواست های مردم استان از منابع طبیعی صورت گیرد گفت: قانون منابع طبیعی برای شهرها و استانهای شمالی و یا دیگر مناطق کشور می تواند جلو زمین خواری و یا مسائل از این قبیل را بگیرد، ولی در استانی که خشکسالی 17 ساله و از طرفی نیز بیابانی است نباید از سوی اداره منابع طبیعی و امور اراضی سخت گیری صورت گیرد که موجب مهاجرت مردم روستاها به شهر شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اربعین حسینی افزود: مهمترین پیام اربعین و حضور میلیونی زائر در کربلا، وحدت، همبستگی اسلامی و شکست توطئه های تروریستی و استعماری در کشورهای مسلمان است.
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی ملت ایران سبب شده تا انقلاب اسلامی در طول این 36 سال در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت های قابل ملاحظه ای بدست آورد.
عبادی، مهمترین مساله کشور را فرهنگ ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه پیشرفت های زیادی در حضورهای مختلف مردم در انقلاب داشته ایم، اما در حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی هنوز به اهداف مد نظر نرسیده ایم.
وی توجه به سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در سطح جامعه شاهد بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستیم که مهمترین علت آن فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.
وی در ادامه افزود: در سبک زندگی اسلامی بر رعایت نظم، برنامه ریزی، قانون مداری، قوانین مدنی و تربیت نیروی انسانی تاکید شده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم روستاهای خراسان جنوبی افرادی متدین، مذهبی و با فرهنگ هستند، اظهار کرد: این استان مهد پرورش علمای بزرگ از جمله آیت الله تهامی، آیت الله محمدباقر گازاری و نخبگان بزرگ دیگر است.
وی گفت: خراسان جنوبی با توجه به دارا بودن مرز گسترده با کشور افغانستان بالاترین ضریب امنیتی را در بین سایر استان های کشور دارد.
عبادی در ادامه فرهنگ، تدین، روحیه انقلابی و نیروی انسانی را از شاخص های خراسان جنوبی عنوان کرد، یادآور شد: امروز نفوذ فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم یکی از جمله تهدیدات فرهنگی دشمن علیه کشور و ملت ایران است.
وی به افزایش آمار طلاق طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: امروزه شبکه های ماهواره ای و سبک های جدید غربی سبب شده تا بنیان خانواده ها فرو بریزد و مشکلات اجتماعی را برای مردم ایجاد کند.
وی با بیان اینکه جوانان ما بدانند که غرب بدنبال نفوذ و ضربه زدن به کشور است افزود: خیلی از مشکلات از جمله فسادهای اقتصادی، اجتماعی و دیگر موارد ریشه در فرهنگ دارد.
6054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعتبارات نهادکتابخانه ها از اعتبارات دولت تامین شود