سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گرمای دیروز تهران رکورد 60 سال گذشته را شکست


احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان این مطلب افزود: افزایش دمایی که در روز 4 اسفند در استان تهران ثبت شد در طول 6 دهه اخیر کشور، در چنین روزی بی‌سابقه بوده است.

وی این افزایش دما را یک رکورد عنوان کرد و گفت:‌ علت این موضوع می‌تواند عبور موج هوای گرم از جنوب کشور باشد که منجر به پدیده گرد و غبار و همچنین افزایش دما شد؛ البته گرمایش جهانی نیز یکی دیگر از علت‌های این افزایش دما است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور همچنین به بررسی گرم‌تر شدن دی ماه‌های کشور در طول 50 سال اخیر اشاره کرد و افزود: بنابر بررسی‌های انجام گرفته دمای دی ماه سال 94 نسبت به زمان بلند مدت در کشور، گرم از بقیه سال‌ها بوده  است.

وظیفه تصریح کرد: میانگین عددی طی  مدت زمان 50 الی 60 سال گذشته یعنی بلند مدت نشان می‌دهد که دی ماه امسال افزایش دما را در کشور داشته‌ایم که این مهم از نیم تا 4 درجه بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: علت اصلی این افزایش دما می‌تواند ناشی از گرمایش جهانی و انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد که البته ایران و کشورهای جهان به کاهش آن اهتمام کرده‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درآمد و سود فیسبوک در سال گذشته میلادی رکورد شکست