آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



چگونه سیب خشک کنیم


چگونه سیب خشک کنیمچگونه/ شاید درخت شما سیب زیادی به بار می آورد. شاید شما سیب زیادی می خرید تا پای سیب درست کنید. به هر حال شما اکنون بیش از حد سیب دارید. چرا سعی نمی کنید آن را خشک کنید؟ سیب های خشک خوشمزه و سالمند اند که می توان برای ماه ها آن ها را ذخیره کرد. این چند مرحله را بپیمایید تا سیب ها ر اخشک کنید.
بخش اول: شستن و در آوردن هسته ی سیب ها
1
سیب هایی که انتخاب کرده اید بشویید. لازم نیست حتما پوستشان را بکنید. پوست طعم بیشتری به سیب می دهد و دارای فیبر زیادیست که سیب به آن مشهور است. کسانی که دوست ندارند پوست سیب خشک شده بخورند می توانند آن ها را بکنند. این واقعا به علاقه ی شما بستگی دارد.
2
هسته ها را در بیاورید. همچنین قسمت هایی که زده دارند جدا کنید. در مغازه ها وسیله ای می فروشند که می توانید با آن ها به آسانی هسته ها را در بیاورید. اگر از آن ها ندارید می توانید هسته ها را با دستانتان در بیاورید.
اگر از این ها برای دکوراسیون استفاده می کنید یا دوست دارید غذاهایتان زیبا باشد، هسته ها را خالی نکنید. سیب هایی که هسته ی آن ها در نمی آید، شکل کروی خود را حفظ می کنند و در مرکزشان الگویی ستاره ای دارند.
3
سیب را به تکه ها نازک ببرید. شما هم می توانید سیب را ببرید تا شکل کروی آن ثابت باقی بماند و هم می توانید آن را به قاچ های نازک ببرید. این هم به سلیقه ی شما بستگی دارد.
4
این تکه ها را در محلولی قرار دهید که قهوه ای نشوند. بهترین گزینه برای این کار، آب لیمو و آناناس، همراه با آب است. آب آناناس الزامی نیست اما طعم شیرینی به سیب ها می دهد و طعم تند ترشی آبلیمو را متعادل می کند.
همچنین می توانید، آب پرتغال را با آب لیمو و آب مخلوط کنید.
5
روی تکه ها، ادویه بپاشید (اختیاری). برخی دوست دارند با ادویه هایی چون جوز بویا، دارچین یا فلفل شیرین، به غذای خود طعم دهند. این، طعم سیب را خوب می کند، ولی سیب های بی ادویه نیز به همین اندازه خوشمزه اند.
بخش دو: خشک کردن سیب
روش اول: استفاده از فر

6
فر را روی 95 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید.
7
تکه های سیب را روی کاغذ روغنی قرار دهید. مطمئن باشید آن ها روی همدیگر نباشند، و گرنه موقع خشک شدن به همدیگر می چسبند.
8
ورق را در گاز قرار دهید. تکه ها را برای یک ساعت بپزید. وقتی یک ساعت تمام شد، ورق را بیرون آورید و به تکه های سیب تلنگری بزنید. اگر می خواهید سیب ها تردتر باشند می توانید آن ها را برای یک ساعت دیگر نیز بپزید.
9
فر را خاموش کنید ولی سیب ها را بیرون نیاورید. اندکی از در فر را باز کنید و اجازه دهید در داخل خنک شوند. تا زمانی که سیب ها کاملا خنک نشده اند نباید آن ها را بیرون بیاورید (ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد).
روش دوم: از خورشید استفاده کنید
10
تکه های سیب را در سینی کم عمقی بخوابانید. قبل از قرار دادن سیب ها، کف آن را با کاغذ بپوشانید. سینی هایی که دسته دارند بهتر از سینی های معمولیند. زیرا سیب ها اندکی شیره تولید می کنند که سبب چسبندگی می شود.
11
در روز گرم، سیب ها را زیر آفتاب قرار دهید. برای دور نگه داشتن سیب ها از حشرات، آن ها را با تور بپوشانید. عصر، پیش از اینکه شبنم ببارد، برای جلوگیری از کپک زدن سیب ها، آن ها را به داخل خانه بیاورید.
12
تکه ها را برگردانید. حداقل روزی یک بار این کار را انجام دهید تا به طرف دیگر نیز آفتاب بخورد.
13
سیب ها را دوباره زیر آفتاب بگذارید. روز بعد نیز همین کار را انجام دهید. معمولا دو روز طول می کشد تا سیب به طور کامل خشک شود.
14
تکه های خشک شده ی سیب را آویزان کنید. هنگامی که سیب ها خشک شدند ولی مغز میوه مرطوب است، آن ها در پاکت های کاغذی قهوه ای قرار دهید و در هوا آویزان کنید. پس از خشک شدن، سیب ها را در محفظه های پلاستیکی برای محافظت از هوا نگهداری کنید.
روش سوم: استفاده از غذا خشک کن
15
تکه ها را داخل غذا خشک کن قرار دهید. سعی کنید آن ها را طوری قرار دهید که یکدیگر را لمس نکنند. اگر با هم در تماس باشند ممکن است به یکدیگر بچسبند.
16
خشک کن را روشن کنید. اگر خشک کن شما امکان کنترل دما دارد آن را در 60 درج سانتی گراد تنظیم کنید. با توجه به نوع سیب شما و نازکی تکه های بریده شده، استفاده از خشک کن 12 تا 24 ساعت زمان می برد.
17
وقتی کار تمام شد، آن ها را خارج کنید. با لمس آن ها می توانید بفهمید که خشک شده اند. تکه ها باید انعطاف پذیر باشند نه شکننده. تکه ها را در ظروف پلاستیکی که درب محکم دارند قرار دهید و هر وقت دوست داشتید از آن ها لذت ببرید.

منبع: چگونه


ویدیو مرتبط :
ماسک مغذی برای پوست های خشک و خیلی خشک با عسل و کپسول روغن ماهی (ویدیو + توضیح)