سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صربستان و مجارستان سیاست اتحادیه اروپا را برای مهاجرین دنبال می کنند


به گزارش ایرنا، نبویشا ستفانوویچ در نشستی با شاندور پینتر که در منطقه خورگوش بین مرزهای دو کشور برگزار شد، گفت: تعداد مهاجرینی که می توانند وارد صربستان شوند به همان میزان خواهند بود که بتوانند وارد اتریش شوند.
وزیران صربستان و مجارستان در یک همایش مشترک خبری در باره مساله مهاجرین ضمن اشاره به اینکه این دو کشور در جهت منافع شهروندان خود اقدام می کنند تا اینکه از تشدید بحران جلوگیری شود، تاکید کردند که صربستان و مجارستان اجازه نمی دهند به مکانی برای حفظ و نگهداری مهاجرین تبدیل شوند.
در این همایش خبری همچنین اعلام شد که تنها مهاجرینی می توانند از مسیر کشورهای بالکان به طرف شمال اتحادیه اروپا عبور کنند که از مناطق جنگی باشند.
وزیر کشور صربستان نیز به تشکیل گروه کاری برای تقویت کنترل در مرزهای مقدونیه با یونان برای رسیدن به راه حلی مناسب در مساله مهاجرین در مسیر بالکان اشاره کرد.
آلکساندر وولین وزیر کار و امور اجتماعی و مسئول رسیدگی به امور پناهجویان و آوارگان جنگی در دولت صربستان نیز در جمع خبرنگاران در بلگراد گفت که صربستان در بحران آوارگان جنگی در چارچوب سیاست های اتریش در رابطه با مهاجرین رفتار می کند.
وی با اشاره به تصمیم اتریش مبنی بر اینکه روزانه حداکثر 80 درخواست برای پناهجویی را که از مسیر کشورهای بالکان به آن کشور می رسند، می پذیرد و همچنین روزانه به 3 هزار و 200 مهاجر اجازه عبور می دهد، گفت که صربستان به رفتار مسئولانه نسبت به خود، قلمرو خود، شهروندان و آوارگان جنگی و همچنین نسبت به دیگر کشورها که در مسیر عبور مهاجرین قرار دارند ادامه می دهد.
مجارستان امروز ( جمعه) به خاطر کنترل بیشتر بر ورود مهاجرین به این کشور 3 گذرگاه عبوری قطار را در مرز با کرواسی به مدت 30 روز تعطیل کرد. در این رابطه «شاندور پینتر» وزیر خارجه مجارستان توضیح داد که این اقدام برای حفاظت از امنیت عمومی اتخاذ شده است.
مقامات مجارستان پس از حصار کشی مرزی با صربستان و کرواسی در سال گذشته میلادی از احتمال کشیدن دیوار حائل در مرز با رومانی نیز برای ممانعت از ورود آوارگان جنگی خبر داده بودند که اگر مسیر مهاجران در بالکان تغییر پیدا کند عملی خواهد شد.
بنا بر توافقی که بین کشورهای بالکان که در مسیر مهاجرین برای رسیدن به کشورهای شمال اتحادیه اروپا قرار دارند فقط به مهاجرینی اجازه عبور داده می شوند که از مناطق جنگی مانند؛ سوریه، عراق و افغانستان باشند.
حمایت برخی از کشورها از گروه های تروریستی از جمله داعش به گونه های مختلف برای رسیدن به اهداف سیاسی یا اقتصادی افزون بر قربانی شدن هزاران نفر موجب آواره شدن بیش از یک میلیون نفر شده که اکنون اروپا قادر به پذیرفتن آنان نیست.
تصمیم های برلین و وین برای افزایش تدابیر امنیتی مرزی و جلوگیری از ورود آوارگان جنگی، معضل بزرگی برای کشورهای بالکان بوجود آورده و اسلوونی و کرواسی اخیرا اعلام کرده اند که اگر اتریش محدودیت ورود آوارگان را به اجرا بگذارد این دو کشور نیز مجبور به انجام چنین اقدام هایی خواهند شد.
میرو سرار نخست وزیر اسلوونی اخیرا گفته است که اگر اتریش محدود کردن تعداد پناهجویان را عملی کند، لیوبلیانا نیز همین اقدام را فورا در مرزهای خود با کرواسی به اجرا در می آورد.
سرار در مصاحبه با خبرگزاری دولتی اسلوونی گفت: اقدام اتریش در محدود کردن ورود آوارگان به این معنا خواهد بود که اسلوونی نیز باید کنترل در مرزهای خود را در هفته و ماه های آینده افزایش دهد.
وی همچنین گفت که اگر توافقی در باره محدود کردن ورود پناهجویان در جنوب اسلوونی حاصل شود، دیگر نیازی نیست که اتریش شدیدا تعداد آوارگان جنگی را محدود کند.
کرواسی با کمک گرفتن از کمیساریای سازمان ملل در مرزهای خود با صربستان مهاجرین غیر قانونی خارج از مناطق جنگی را شناسایی کرده و آنها را بر می گرداند و همین اقدام نیز در یونان به اجر در آمده است.
میرکو کوواچ وزیر امور خارجی و اروپایی کرواسی نیز در گفت وگو با تلویزیون RTL این کشور اخیرا گفت که اگر اتریش مرزهای خود را بر آوارگان جنگی مسدود کند، اسلوونی نیز این کار را انجام خواهد داد و سپس کرواسی هم مجبور به انجام چنین اقدامی خواهد شد.
مقدونیه که از کشورهای محل عبور آوارگان جنگی در منطقه برای رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا قرار دارد با مشکلات زیادی در رابطه با آوارگان جنگی مواجه است و تا کنون درچند نوبت به دلایل مختلف مرزهای خود را روی مهاجرین بسته است.
حکومت مقدونیه با کشیدن دیوار در مرز با یونان سیاست محدود کردن ورود آوارگان جنگی و مهاجرین غیرقانونی را پیشه کرده است.
سازمان بین المللی در امور مهاجران هم اعلام کرده بود که بیش از 62 هزار آواره جنگی که بسیاری شهروندان سوریه هستند طی ماه ژانویه امسال با کشتی و قایق از ترکیه وارد یونان شده اند.
این افراد برای ادامه مسیر تا رسیدن به کشورهای شمال اتحادیه اروپا باید از طریق مقدونیه، صربستان، کرواسی و مجارستان یا اسلوونی وارد اتریش شوند.
با شرایط کنونی اروپا آوارگان و مهاجران با وضعیت دشواری برای رسیدن به جای امن در کشورهای اتحادیه اروپا یا دیگر کشورهای اروپایی مواجهند به خصوص مهاجران غیرقانونی که از کشورهای سوریه، عراق و یا افغانستان نیستند.
تردد آوارگان جنگی در فصل زمستان در مسیر کشورهای بالکان برای رسیدن به اتریش و آلمان نیز نسبت به دیگر فصل ها بسیار کم شده است.
براساس آماری که از سازمان بشر دوستانه «نجات کودکان» در دست است، سال گذشته 26هزار نوجوان بدون سرپرست وارد اتحادیه اروپا شده اند.
همچنین گفته شده است که 27 درصد از حدود یک میلیون آواره جنگی که طی سال 2015 وارد اتحادیه شده اند را نوجوانان تشکیل می دهند.
آماری که در ماه فوریه از طرف کمیساریای مهاجرین سازمان ملل و اونیسف و سازمان بین المللی در امور مهاجرین انتشار شده حاکی از این است که در 6 هفته اول سال 2016 میلادی از 80 هزار نفری که از شرق دریای مدیترانه گذشتند 410 نفر غرق شدند.
اروپام**436** 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران