سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فلسطین در سایه خیانت اعراب اوضاع فاجعه‌ باری دارد/هرگز تسلیم نمی‌شویم


«نافذ عزام»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه با اشاره به اینکه اوضاع معیشتی فلسطینیان در سال میلادی گذشته به دلایل سیاست‌های رژیم اشغالگر پیچیده‌تر بوده است، اظهار داشت: اختلافات داخلی فلسطین، هرج و مرج جهان عرب و غفلت اعراب نسبت به قضیه فلسطین، به اشغالگران اجازه گستاخی بیش‌تر در حق فلسطینیان داده است.

وی با اشاره به اینکه سال 2015 سال سختی برای ملت فلسطین بود، گفت: هیچ کدام از رؤیاها و خواسته‌های فلسطینیان در این سال برآورده نشد.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه در بعد سیاسی اقدام تاثیرگذاری در سال 2015 در حمایت از قضیه فلسطین صورت نگرفت، گفت: فلسطینیان درصدد یکپارچه کردن مواضع جامعه بین‌المللی در محکومیت اسرائیل و همچنین شکایت به دیوان کیفری بین‌المللی، مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد اما متاسفانه در واقع امر شاهد هیچ تغییری نبودیم و درد و رنج ملت ما به قوت خود باقی است.

عزام در پاسخ به اینکه آیا مقاومت قدرت تحلیل رفته خود در جریان جنگ اخیر اسرائیل را در سال 2015 بازیافت، گفت: چیزی از جزئیات کار مقاومت در سطح اوضاع داخلی آن باخبر نیستم.

وی افزود: هنوز آثار تهاجم اخیر اسرائیل علیه غزه تمام نشده و اوضاع اهالی غزه بهبود نیافته است.

عزام اوضاع فلسطین را فاجعه‌بار خوانده و گفت تلاش‌هایی به منظور بازسازی خرابی‌های جنگ شده است اما پیشرفت‌ها بسیار با کندی همراه است، چرا که کشورهای عربی و اسلامی به استثنای چند کشور، مشارکتی فعال و واقعی در این امر ندارند.

این رهبر ارشد جهاد اسلامی فلسطین درباره روابط فلسطینی‌ها با کشورهای همجوار و منطقه گفت: روابط در همان سطح قبلی خود است، بخصوص که فلسطینیان در قبال حوادث کشورهای عربی سعی کرده بی طرف باشند.

وی افزود: امروز هرج و مرج منطقه را فراگرفته و ملت‌های عربی با مصائب و خرابی‌های سنگینی روبرو هستند و بی تردید این اوضاع هرگز به نفع فلسطینیان یا اعراب و مسلمانان نیست و تاثیر مثبتی بر حیات اعراب نخواهد داشت.

عزام از اظهار نظر درباره خبر اخیر روزنامه القدس فلسطینی مبنی بر کاهش کمک‌های ایران به جهاد اسلامی گفت: ترجیح می‌دهم در این باره حرفی نزنم و گمان نمی‌کنم که پرداختن به این موضوعات به نفع هیچ کسی تمام بشود.

رهبر ارشد جهاد اسلامی فلسطین گفت: اگر اسرائیل بخواهد جنگ جدیدی را علیه نوار غزه تحمیل کند ملت فلسطین راهی جز دفاع از خویشتن ندارد و به رغم اوضاع فاجعه‌بار سرزمین‌های فلسطینی و نبود کمک‌ها و پشتیبانی واقعی جهان اسلام، ملت ما هرگز تسلیم نمی‌شود.

عزام در پایان سخنان خود تاکید کرد: فلسطینی‌ها برای سال جدید میلادی ضرروت حفظ روابط خوب با همه کشورهای عربی و اسلامی را درک می‌کنند.

انتهای پیام

http://fna.ir/VAV7WT


ویدیو مرتبط :
اوضاع تأسف باری کلیساهای ایران از زبان رضا صفا