کارنامه غزه در انتفاضه قدس؛ 25 شهید و 1400 مجروح


وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 25 فلسطینی تنها در نوار غزه به شهادت رسیده و 1400 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اشرف قدرت، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که تمامی فلسطینیان به شهادت رسیده در غزه در جریان انتفاضه قدس توسط تک تیراندازان صهیونیست از ناحیه بالاتنه به ویژه سر، سینه و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند و نظامیان صهیونیست علیه آنان از گلوله‌های جنگی استفاده کرده‌اند که بر اساس قوانین بین المللی استفاده از آن کاملا ممنوع و غیر قانونی است.

قدرت اظهار داشت، برخی جوانان به شهادت رسیده در زمین‌های کشاورزی خود در مناطق مرزی مشغول به کار بودند و هیچ خطری برای نظامیان تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی نداشتند و هیچ لزومی نداشته است به سوی آن ها تیراندازی صورت گیرد.

وی گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی از زور مفرط برای سرکوب فلسطینیان استفاده می‌کنند و فلسطینیان بی‌گناه را در مناطق مختلف غزه بدون هیچ دلیل و بهانه ای به طور مستقیم هدف قرار داده و آن ها را به شهادت می رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 162 فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین به شهادت رسیده‌اند و بیش از 16 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند که در این بین سهم غزه 25 شهید و 1400 مجروح بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واکنش مردم غزه به انتفاضه قدس