فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شبکه آموزش با «اهل سوگ» به عزاداری ماه محرم می‌رود


شهرخبر: «مشاعره عاشورایی» یکی از برنامه هایی است که به اشعار ماه محرم می پردازد و در مدح ائمه معصومین (ع) است.

در «مشاعره عاشورایی» اشعاری که با مضمون عاشورا و محرم باشد از سوی داوطلبان شرکت کننده خوانده خواهند شد.

 همچنین شرکت کنندگان علاوه بر مشاعره راویانی از حماسه عاشورایی سخن به میان می‌آورند و در فضاهای مختلف و مقتضیات پیرامون شعر عاشورا‌ به مرثیه سرایی پرداخته و از تاریخ این روزگار مطالبی خواهند گفت. دکور و فضای برنامه هم گویای واقعی واقعه کربلا خواهد بود.

«مشاعره عاشورایی» از روز پنجشنبه همزمان با اول محرم ساعت ۲۱ با اجرای اسماعیل آذر روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

برنامه «از اشارت های دریا سر متاب» به کارگردانی مهدی حیدری و تهیه کنندگی مجید یوسفی و با اجرای آقابیگی از پنجشنبه ۲۳ مهر ماه در اول ماه محرم هر شب از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

این برنامه به صورت علمی و تخصصی موضوع مقتل خوانی، شیوه های مقتل خوانی و... را با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه مورد کنکاش و تحلیل قرار می دهد.

مجموعه مستند «اهل سوگ» کاری از داریوش یاری است و از اول محرم هر شب ساعت ۱۹:۱۵ آیین های ملی و مذهبی را به قاب تلویزیون می برد.

داریوش یاری در این مجموعه ۳۰ قسمتی قصد دارد آیین های عزاداری و سوگواری ایرانیان را در نقاط مختلف کشور پوشش دهد و در هر قسمت با انتخاب موضوعی مشترک میان این آداب و رسوم به تصویری از این شباهت ها و یگانگی ها از یکسو و تفاوت ها و تنوع ها از سوی دیگر دست پیدا می کند.

«اهل سوگ» از دو بخش کارشناس محور و تصویر و روایت استفاده می کند و در ساخت آن بیش از ۲۰ گروه مستندساز در شهرهای مختلف کشور همکاری کرده اند و تصاویری دیدنی از آیین های عزاداری و سوگواری شهرهای مختلف تهیه و در این مجموعه مستند به کار رفته است.

این مجموعه در شهرهایی چون تهران، یزد، کاشان، نائین، میبد و... تصویربرداری شده است.

همچنین شبکه آموزش سیما از اول ماه محرم «با کاروان عاشورایی» را با اجرای غلامرضا مسعلی روی آنتن می برد. «با کاروان عاشورایی» مجموعه گفتگو محور است که در ۵ قسمت ۴۰ دقیقه ای از این شبکه پخش می شود.

این برنامه با حضور کارشناسانی همچون حمید سبزواری از شاعران آیینی کشورمان و همچنین دشفایی اشعار عاشورایی و مداحی را بررسی می کنند.

«با کاروان عاشورایی» هرجمعه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «صبحی دیگر» و «گل آموز» نیز ویژه برنامه هایی را برای ماه محرم تدارک دیده اند.آیین عزاداری222


ویدیو مرتبط :
حسین حسینى مداحی ترکی اهل بیت(عزاداری ماه محرم نوحه قصیدة)14