اختصاص بودجه برای رتبه بندی معلمان


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  محمد بطحایی عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزشی - فرهنگی نوید ویژه بیماران خاص فرهنگی اظهار داشت: بعد از انقلاب ا سلامی اختصاص چنین بودجه‌ای به منظور رتبه‌بندی معلمان اقدامی منحصر به فرد است.

وی افزود: در حال حاضر وارد عرصه‌ای شده‌ایم که شاهد تحولات جدی در حوزه منابع انسانی آموزش و پرورش هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طبق برآوردهای موجود حدود 5 هزار نفر از معلمان در کشور به دلایل مختلف مشمول چنین طرحی نشده‌اند اما برای زیر پوشش قرار دادن این دسته از معلمان در حال رایزنی با مقامات بالادست هستیم.

بطحایی ادامه داد: در سال جاری با توجه به عدم پرداخت با پاداش بازنشستگان بر آن هستیم که ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده بتوانیم از شرمندگی فرهگنیانی که در نیمه دوم سال 93 بازنشسته شده‌اند، درآییم.

وی گفت: هم‌اکنون بخشی از هزینه‌های اداری و اضافه‌کاری کارکنان اداری آموزش و پرورش در استان‌های مختلف کشوراز جمله اصفهان به تأخیر افتاده است به همین خاطر تا پایان این هفته بخشی از این هزینه‌ها به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد و خوشبختانه با عبور از مشکلات فراوان موفق شدیم معلمان را در این طرح بگنجانیم.

بطحایی با اشاره به مزایای اصلی این طرح گفت: معلمان با قرار گرفتن در این طرح از نظر جایگاه فعلی و همچنین میزان دریافتی خود دچار تحولات مثبتی در برنامه کاری خود می‌شوند.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش نمی‌توانیم به خط کیفیت نزدیک شویم مگر اینکه منابع خود را بهره‌ورانه مورد استفاده قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش خود را به خط کیفیت نزدیک کنیم، عنوان کرد: اهمیت این موضوع زمانی به اثبات می‌رسد که در سند تحول نیز به این موضوع اشاره و تأکید شده است.

بطحایی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی به دلیل نبود امکانات لازم در رنج به‌سر می‌برند برهمین اساس ما باید با اختصاص منابع مالی و امکانات مختلف نیازهای این گروه از دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش ما در زمینه‌های مختلف دارای دستاوردهای ارزشمندی است اما نباید خودمان را محدود به آنچه تاکنون به دست آورده‌ایم، کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نقش منابع انسانی را نقشی بی‌بدیل بیان کرد و گفت: هیچ سازمان و مؤسسه و حتی جامعه‌ای به تعالیم نمی‌رسد مگر اینکه منابع انسانی آن متعالی شوند.

بطحایی تصریح کرد: بدون تعامل منابع انسانی، رسیدن به کیفیت در هیچ سازمانی میسر نیست به خصوص در آموزش و پرورش چراکه در این اداره مخاطبان اصلی آنها انسان‌ها هستند و معلمان حرف اول را در برنامه‌های آموزشی می‌زنند.


ویدیو مرتبط :
اختصاص بودجه برای آبرسانی به دریاچه ارومیه