سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابوسیاف با انتشار تصویری ربودن چهار مالزیایی را تایید كرد


به گزارش ایرنا، گروه ابوسیاف همپیمان گروه تكفیری داعش كه تاكنون چند گروگان خود را به روش داعش سربریده است، تصویر این چهار گروگان را در صفحه فیسبوك خود منتشر كرد.
'خالد ابوبكر' بازرس كل پلیس مالزی روز جمعه پس از انتشار این تصویر تایید كرد كه چهار مالزیایی به گروگان گرفته شده هنوز زنده اند، اما تاكنون درخواستی از سوی ابوسیاف در قبال آزادی آنها مطرح نشده است.
گروه تروریستی ابوسیاف كه سال 1990 با كمك 'ابوسیاف' مغز متفكر 'اسامه بن لادن' رهبر القاعده بنا نهاد شد با گروگان گرفتن گردشگران خارجی در جنوب فیلیپین اقدام به باجگیری می كند.
این گروه اوایل فروردین ماه جاری نیز 10 خدمه دو یدك كش اندونزیایی را در مسیر فیلیپین ربود و در قبال آزادی آنها تقاضای بیش از یك میلیون دلار باج كرد.
چهار خدمه یك كشتی مالزیایی كه بین 21 تا 34 سال داشتند نیز 13 فروردین در مسیر بازگشت از فیلیپین در آب های 'سمپورنا' ایالت صباح توسط 8 مرد مسلح ربوده شدند.
این چهار مالزیایی در تصویری كه گروه ابوسیاف در صفحه فیسبوك خود منتشر كرد، كنار یكدیگر قرار داده شده و یكی از آنها تكه ای كاغذ در دست دارد كه بر روی آن نوشته شده است 'ویكتور تروی' 8 آوریل 2016 (جمعه 20 فروردین).
'وانگ تك كانگ' 31 ساله، 'وانگ هونگ سینگ 34 ساله،' وانگ تك چی' 29 ساله و 'جانی لائو جونگ هیئن' 21 ساله همه از ایالت ساراواك مالزی بودند كه در كشتی یدك كش هنگام بازگشت از فیلیپین پس از تحویل محموله چوب به گروگان گرفته شدند.
براساس گزارش رسانه های محلی مالزی، تروریست های آدم ربا روز سه شنبه نیز با اعضای خانواده گروگان ها تماس گرفته و خواسته هایی را برای آزادی آنها مطرح كرده اند.
مقامات ساراواك اعلام كردند هنوز روشن نیست كدام اعضای گروه ابوسیاف این چهار مالزیایی را ربوده اند، اما اعتقاد بر این است آنها توسط 'ساواجان' ربوده شده اند.
وزارت امور خارجه مالزی نیز از دولت فیلیپین خواست برای آزادسازی چهار مالزیایی ربوده شده در جنوب این كشور كمك كند.
وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه ای اعلام كرد كه سفیر این كشور مطمئن است دولت فیلیپین در حال انجام تمام تلاش های لازم برای آزادی چهار مالزیایی است.
درخواست مشابهی نیز هفته گذشته از سوی سفارت مالزی در مانیل به وزارت امور خارجه فیلیپین ارسال شد.
آدم ربایی در آبهای مشترك فیلیپین با اندونزی و مالزی موضوعی است كه همواره دولت ها و مقامات نظامی و امنیتی دو كشور را به چالش كشیده است.
گروه تروریستی ابوسیاف كه در جنوب فیلیپین فعال است و با ربودن گردشگران خارجی و اتباع مالزی در ایالت های صباح و ساراواك باجگیری می كند 26 آبان ماه سال گذشته نیز 'برنارد دن' گروگان 39 ساله مالزیایی خود را به تقلید از گروه تكفیری داعش گردن زد و سر وی یك روز بعد پیدا شد.
از سوی دیگر 'ابوسیاف' یك كشیش سابق ایتالیایی را هفته جاری پس از شش ماه اسارت در جزیره 'سولو' در جنوب فیلیپین در قبال دریافت 630 هزار دلار سربها یا فدیه آزاد كرد.
در چند درگیری بین نظامیان فیلیپین و این گروه تروریستی در جنوب این كشور طی هفته جاری 18 نظامی و 13 عضو گروه ابوسیاف كشته شدند.
گروه تكفیری داعش روز چهارشنبه در بیانیه ای مسئولیت درگیری با نظامیان فیلیپین در 'باسیلان' كه منجر به مرگ 18 سرباز و جراحت بیش از 50 تن دیگر شد را پذیرفت.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: از تایید تاریخ رونمایی وان پلاس 5 تا انتشار تصویری از مدل Y‌ تسلا‬‎