سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج اجباری شود


سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از مشاوره ها و آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت باید اجباری شود.

به گزارش سلامتن نیوز به نقل ار ایرنا، علی ربیعی در دومین کنگره توانبخشی مبتنی بر جامعه افزود: اینکه زوج ها قبل از ازدواج از مشاوره سر باز زنند و در آینده یک کودک معلول به دنیا آورند،عملی غیراخلاقی است.وی خاطرنشان کرد: باید به سمت گسترش اجرای برنامه های غربالگری معلولیت ها پیش رویم و در این زمینه تولید سیاست و مصوبه داشته باشیم.وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به طور مثال می تواند حتی در خصوص افزایش جرایم رانندگی با هدف کاهش درصد معلولیت ها در جامعه ، دیدگاه و نظریه ارایه دهد.

**استراتژی های دولت در رابطه با معلولان

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سه استراتژی جامعه با معلول کمتر، زندگی بهتر برای معلولان و حضور موفق معلول در متن جامعه از استراتژی های مهم دولت در رابطه با معلولان به شمار می رود.

ربیعی افزود: تاثیر تحولات اجتماعی بر برنامه ریزی برای معلولان بسیار زیاد است بنابراین این برنامه ریزی ها باید متناسب با تغییرات محیطی باشد.وی ادامه داد: معلولان در روستاها ، زندگی اجتماعی بهتری نسبت به معلولان در شهرها دارند و باید در برنامه ریزی ها به این مساله توجه شود؛ متاسفانه در زندگی شهری ، معلول و سالمند دیده نمی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به لوازم کمکی معلولان اشاره کرد و یادآور شد: قرار است در هفت استان کمتر برخوردار ، لوازم توانبخشی همه معلولان تامین شود.دومین کنگره توانبخشی مبتنی بر جامعه امروز سه شنبه در مجموعه فرهنگی و ورزشی آدینه برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
ازدواج های اجباری