تیونینگ/ خودروی جدید رضوانی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت


عصر خودرو/ رضوانی Beast سوپراسپرت پرقدرت رضوانی موتورز با وزن ۷۴۷ کیلویی و ۵۰۰ اسب بخار قدرت همین حالا یک بازیگر جدید در دنیای سوپراسپرت ها محسوب می‌شود.
اما اکنون این شرکت با ارائه مدل BeastX سطح جدیدی از قدرت و شتاب را برای این خودرو تعریف کرده است.
موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری این خودرو به مدد یک جفت توربوشارژر بورگ وارنر، پیستونها و سوپاپهای تغییریافته و دیگر قطعات داخلی تقویت شده نیروی عجیب و باورنکردنی 700 اسب بخار را تولید و این خودرو را به یک موشک زمینی تبدیل می‌کند.

تمامی این نیرو در جا بوسیله یک گیربکس دستی شش دنده به چرخهای عقب خودرو منتقل می‌شود.
بدنه این سوپراسپورت تند و تیز از فیبرکربن ساخته شده و تنها 747 کیلو وزن دارد. شرکت سازنده موفق شده نیروی بیشتری را به سمت پایین روی این خودرو وارد کند تا تعادل آن در سرعتهای بالا برقرار شود. به گفته شرکت رضوانی سرعت این خودرو ظرف 2.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می‌رسد.

شرکت رضوانی اعلام کرده که تنها پنج دستگاه BeastX تولید خواهد کرد که قیمت هر یک 325 هزار دلار(دو برابر قیمت Beast معمولی) است.
فریس رضوانی مالک ایرانی رضوانی موتورز همانند پدرش که یک خلبان جنگنده بوده عاشق هواپیماها مخصوصاً جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودرو وی نیز شباهت زیادی با جنگنده‌ها داشته باشد.
طراحی این خودرو را سمیر سادیخف، طراحی از جمهوری آذربایجانی انجام داده که پیش از این خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده است. رضوانی موتورز نام سوپراسپورت خود را Beast به معنی حیوان وحشی گذاشته است


ویدیو مرتبط :
معرفی سوپر خودروی الکتریکی Rimac با 1088 اسب بخار قدرت