سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز مانور نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مانور مشترک نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی در حالی از امروز دوشنبه آغاز شده است که سئول و واشنگتن هدف اصلی از انجام این مانور را مقابله با اقدامات جنگ هسته ای و پاسخ به تهدیدات کره شمالی اعلام کرده اند.

کره جنوبی اعلام کرده است که این مانور بزرگترین تمرینات نظامی پس از چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ژانویه و شلیک یک فروند موشک دوربرد و پرتاب ماهواره به فضا در ماه فوریه به شمار می رود.

شورای امنیت سازمان ملل نیز اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریمهای سختگیرانه و شدید علیه کره شمالی تصویب کرده است. پیونگ یانگ محکومیت اقدامات خود توسط جامعه بین المللی و اعمال تحریمهای جدید شورای امنیت را رد کرده است، این در شرایطی است که چین نیز با اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی موافقت کرده است.

رهبر کره شمالی به ارتش دستور داده است تا برای استفاده از تسلیحات اتمی کاملا آماده باشد. فرماندهی ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی به صورت مشترک اعلام کردند که نسبت به غیر تحریک آمیز بودن ماهیت این مانور به کره شمالی اطلاع داده اند. در این مانور بیش از 17 هزار نظامی آمریکایی و 300 هزار نظامی کره جنوبی شرکت دارند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که هیچ گونه فعالیت نظامی غیر عادی از سوی کره شمالی مشاهده نشده است.

حدود 28500 نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی هستند. دو کره پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی از نظر فنی در حالت جنگ قرار دارند و هیچ پیمان صلحی را امضا نکرده اند.

بر اساس تحریمهای جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
آغاز مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی